پیوند ها
امیر محجوب - دانشجوی دکتری دانشگاه تهران و کارشناس ارشد پژوهشکده حمل و نقل وزارت ر
رضا غیاثی - عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده عمران دانشگاه تهران
زهرا گواشیری - کارشناس ارشد پژوهشکده حمل و نقل وزارت راه و ترابری
در این مقاله معادلات آب کم عمق در پلان به منظور مدلسازی جریان تشریح شده است. معادلات حاکم به روش حجم محدود در یک سیستم مختصات منحنی الخط منقطع سازی شده و به شیوه نیمه ضمنی حل گردیده است. از شبکه ساختار یافته چهار ضلعی جهت تبیین میدان هندسی استفاده شده است. به منظور ایجاد افزایش همگرایی در نتایج محاسبات عددی و کاهش نوسانات، نتایج مدلسازی دوبعدی با اطلاعات یک بعدی مقایسه می گردد و در صورت نیاز نتایج اصلاح میگردد. به منظور صحت سنجی مدل، نتایج مدلسازی جریان در خم کانال با نتایج معتبر مقایسه گردید که بیانگر انطباق خوبی بین نتایج است. از مدل تهیه شده به منظور تحلیل جریان و گرداب ههای تشکیل شده در محل کول ۀپلهای رودخانه ای استفاده شده است. تأثیر دیوار هدایت آب بر طول گردابه های تشکیل شده بررسی گردیده و نحوه مناسب قرارگیری دیوارهای هدایت آب در پلان پیشنهاد شده است.
مدلسازی عددی - معادلات آب کم عمق - روش حجم محدود - کوله پل - دیوار هدایت آب پل
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محجوب, امیر؛ رضا غیاثی و زهرا گواشیری، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (محجوب؛ غیاثی و گواشیری، ۱۳۸۹)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان