مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1156
  • بازدید دیروز : 874
  • بازدید کل : 3225978

پیوند ها

مقایسه روشهای برنامه ریزی ژنتیكو شبكه عصبی در پیش بینی جریان رودخانه (مطالعه موردی حوضه آبریز رودخانه صوفی چای)


مقایسه روشهای برنامه ریزی ژنتیكو شبكه عصبی در پیش بینی جریان رودخانه (مطالعه موردی  حوضه آبریز رودخانه صوفی چای)

مشخصات نویسندگان مقاله مقایسه روشهای برنامه ریزی ژنتیکو شبکه عصبی در پیش بینی جریان رودخانه (مطالعه موردی : حوضه آبریز رودخانه صوفی چای)

علی اصغر میرزایی - دانشجوی کارشناسی ارشد آبیاری وزهکشی دانشگاه تبریز
رضا دلیرحسن نیا - استادیار گروه مهندسی آب دانشگاه تبریز

چکیده مقاله:

روشهای متعددی همچون مدل سریهای زمانی، شبکه عصبی مصنوعی، منطق فازی، نرو فازی و برنامه ریزی ژنتیک برای پیش بینی جریان رودخانه به کار میرود. در تحقیق حاضر از روش نوین برنامه ریزی ژنتیکو شبکه عصبی مصنوعی جهت پیش بینی جریان روزانه رودخانه صوفی چای در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دوره آماری 1379 تا 1386 استفاده شده است. جهت مدلسازی جریان رودخانه با برنامه ریزی ژنتیک از حافظههای دبی یک روز قبل، دو روز قبل، .... و پنج روز قبل استفاده شد و نتایج بر اساسشاخصهای آماری جذر میانگین مربعات خطا و ضریب همبستگی مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تا حافظه دبی چهار روز قبل، رو به بهبود بوده و بعد از آن رو به نزول گذاشتهاست برای مدل شبکههای عصبی، ساختار با چهار نرون در لایه ورودی و شش نرون در لایه پنهان و یک نرون در لایه خروجی، بهترین نتایج را نشان داد. در مقایسه نتایج دو مدل، در مورد حالت بهینه مدل برنامه ریزی ژنتیک، ضریب همبستگی و جذر میانگین مربعات خطا برای آموزش به ترتیب 0/959 0/029 برای حالت بهینه مدل شبکههای عصبی مصنوعی به ترتیب 0/948 0/215 میباشد. لذا برنامه ریزی ژنتیک از دقت بیشتری نسبت به مدل شبکههای عصبی مصنوعی برخوردار بوده و به عنوان روشی مناسب و دقیق جهت پیش بینی پیشنهاد میگردد

کلیدواژه‌ها:

پیش بینی جریان رودخانه - شبکه عصبی مصنوعی - صوفی چای HEC4 برنامه ریزی ژنتیک

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

میرزایی, علی اصغر و رضا دلیرحسن نیا، ۱۳۹۱، مقایسه روشهای برنامه ریزی ژنتیکو شبکه عصبی در پیش بینی جریان رودخانه (مطالعه موردی : حوضه آبریز رودخانه صوفی چای)، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (میرزایی, علی اصغر و رضا دلیرحسن نیا، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (میرزایی و دلیرحسن نیا، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 805

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما