مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 366
  • بازدید دیروز : 1016
  • بازدید کل : 3259680

پیوند ها

بررسی خشكسالی و تاثیر آن بر منابع آب زیرزمینی)مطالعه موردی(


بررسی خشكسالی و تاثیر آن بر منابع آب زیرزمینی)مطالعه موردی(

مشخصات نویسندگان مقاله ارزیابی تأثیر خشکسالی بر افت منابع آب زیرزمینی (مطالعه موردی: آبخوان دشت فسا)

محبوبه صیف - دانشجوی کارشناسی ارشد آبهای زیرزمینی گروه زمین شناسی، دانشکده علوم،
حسین محمدزاده - استادیار، مرکز تحقیقات آبهای زیرزمینی میناب گروه زمین شناسی، دانشکد
ابوالفضل مساعدی - دانشیار، دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست، دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده مقاله:

تحقیق حاضر با هدف رفتارسنجی افت سطح آبهای زیرزمینی آبخوان دشت فسا در مقابل خشکسالی انجام شده است. با مطالعه تغییرات بارندگی در 2 ایستگاه هواشناسی و کل منطقه، حجم تخلیه از چشمهها،قنوات و چاههای بهرهبرداری و سطح آب زیرزمینی 17 حلقه چاه پیزومتری سعی در بررسی جامع دلایل افت سطح آب زیرزمینی آبخوان دشت فسا شده است. در این تحقیق خشکسالی هواشناسی توسط شاخص بارش استانداردشده (SPI) بررسی گردیده است، نتایج نشان دهندهی وقوع 8 مورد خشکسالی متوسط تا بسیار شدید در طول دوره آماری 1388 -1357 1357 میباشد. نتایج بررسی ضریب همبستگی بین شاخص (SPI) درمقیاسهای زمانی 1،3،6،9،12،18،24و48 ماهه با سطح آب زیرزمینی با تأخیر زمانی1،3،6،9،12،18،24و48 ماهه در دو ایستگاه بارانسنج معمولی و سینوپتیک فسا و همچنین در کل منطقه نشان داد که، شاخص SPI با مقیاس زمانی 48 ماهه با سطح آب زیرزمینی بدون تأخیر زمانی بیشترین همبستگی را دارا می باشد. همچنین بررسی رگرسیون خطی بین نوسانات سطح آب زیرزمینی و شاخصSPI درمقیاس 48 ماهه در طول دوره آماری 1388-1372 نشان داد که تقریباً 54 درصد از واریانس نوسانات سطح آب زیرزمینی در این دشت توسط این شاخص تبیین میشود.

کلیدواژه‌ها:

خشکسالی - شاخص بارش استاندارد شده - منابع آّب زیرزمینی - فسا

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صیف, محبوبه؛ حسین محمدزاده و ابوالفضل مساعدی، ۱۳۹۰، ارزیابی تأثیر خشکسالی بر افت منابع آب زیرزمینی (مطالعه موردی: آبخوان دشت فسا)، پانزدهمین همایش انجمن زمین شناسی ایران، تهران، انجمن زمین شناسی ایران، دانشگاه تربیت معلم


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صیف, محبوبه؛ حسین محمدزاده و ابوالفضل مساعدی، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (صیف؛ محمدزاده و مساعدی، ۱۳۹۰)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 981

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما