مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 929
  • بازدید دیروز : 4730
  • بازدید کل : 3246181

پیوند ها

كاربرد هوش مصنوعی درمهندسی آب مطالعه موردی تدوین مدل برآوردرسوب انتقالی معلق دررودخانه خلیفه ترخان


كاربرد هوش مصنوعی درمهندسی آب مطالعه موردی تدوین مدل برآوردرسوب انتقالی معلق دررودخانه خلیفه ترخان

مشخصات نویسندگان مقاله کاربرد هوش مصنوعی درمهندسی آب مطالعه موردی: تدوین مدل برآوردرسوب انتقالی معلق دررودخانه خلیفه ترخان

همایون فقیه - کارشناس ارشد تاسیسات آبیاری
مهدی حبیبی - دانشیار

چکیده مقاله:

پیش بینی آورد رسوب رودخانه ها برای اجرای طرح های مهندسی رودخانه و هیدرولوژی ضروری میب اشد دراین تحقیق از شبکه عصبی مصنوعی به عنوان روشی موثر برای تخمین مقدار رسوب معلق استفاده شد بدین منظور میزان آورد رسوبات معلق رودخانه خلیفه ترخان دراستان کردستان درسه حالت با استفاده از روشهای شبکه عصبی مصنوعی و منحنی سنجه براورد شد درحالت اول تمامی داده های اندازهگیری شده بدون تفکیک مدلسازی شدند درحالت دوم داده ها به دو زیرمجموعه پرآبی BF و کم آبی BUF و درحالت سوم به دو زیرمجموعه با غلظت کم LC و زیاد رسوبات HC دسته بندی شد سپس هرزیرمجموعه جداگانه توسط روشهای مذکور شبیه سازی شد با محاسبه مقدار جذرمیانگین مربعات خطا بین مقادیر خروجی مدل و داده های مشاهده شده کارایی روش شبکه عصبی مصنوعی دربراورد رسوب معلق روزانه درحالت مختلف بررسی شد برای انتخاب روش برتر نتایج این روش با روش منحنی سنجه رسوب مقایسه شد.

کلیدواژه‌ها:

بار معلق - شبکه عصبی مصنوعی - منحنی سنجه رسوب - استان کردستان

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

فقیه, همایون و مهدی حبیبی، ۱۳۹۱، کاربرد هوش مصنوعی درمهندسی آب مطالعه موردی: تدوین مدل برآوردرسوب انتقالی معلق دررودخانه خلیفه ترخان، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فقیه, همایون و مهدی حبیبی، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (فقیه و حبیبی، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 847

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما