مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 947
  • بازدید دیروز : 746
  • بازدید کل : 3257082

پیوند ها

انتقال بین حوزه ای آب و چالشهای پیش روی آن


انتقال بین حوزه ای آب و چالشهای پیش روی آن

مشخصات نویسندگان مقاله انتقال بین حوزه ای آب و چالشهای پیش روی آن

احمدرضا صفائی قهنویه - دانشجوی کارشناسی ارشد بیابان زدایی
فرزاد روحانی شهرکی - اعضا هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان
مصطفی ترکش اصفهانی -

چکیده مقاله:

توزیع نامناسب آب خاک و جمعیت درکشور موجب عدم توزیع یکنواخت زمانی و مکانی منابع و مصارف آبی شده است انتقال آب از حوزه ای به حوزه دیگر برای برقراری این توازن و توزیع همگن می تواند یکی ازمهمترین و موثرترین راه های تامین نیاز آبی دراین مناطق باشد بدیهی است باتوجه به طولانی بودن مسیر و نیاز به سازه های سنگین سرمایه گذاری انتقال آب بسیار زیاد خواهد بود از سوی دیگر به علت گستردگی مناطق تحت تاثیر و نیاز به نگرش جامعه و درازمدت براورد منافع هزینه ها ریسک های انتقال آب مسائل حقابه ایران مسائل زیست محیطی پویایی حوزه های آبخیز و مسائل سیاسی اجتماعی این راهبرد چالشهای مهمی را دربرابر برنامه ریزان مدیران و طراحان ایجاد می کند یک پروژه انتقال آب درصورتی قابل اجرا می باشد که امکان پذیری فنی آن تایید شده و ارزیابی زیست محیطی و اقتصادی آن قابل توجیه باشد و همچنین دیگر روشها برای فراهم آوردن آب قابل اجرا نباشد و یا انتقال اب بین حوزه ای تنها راه حل باشد این مقاله ضمن بررسی ضرورت انتقال بین حوزه ای آب و ارایه معیارهای انتقال آن به لزوم بررسی اثرات زیست محیطی اقتصادی و اجتماعی قبل ا زاجرای طرح و پیامدها و چالشهای پیش روی ان می پردازد.

کلیدواژه‌ها:

انتقال بین حوزه ای آب - حوزه آبخیز - منابع ابی - توسعه پایدار - چالش

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صفائی قهنویه, احمدرضا؛ فرزاد روحانی شهرکی و مصطفی ترکش اصفهانی، ۱۳۹۱، انتقال بین حوزه ای آب و چالشهای پیش روی آن، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صفائی قهنویه, احمدرضا؛ فرزاد روحانی شهرکی و مصطفی ترکش اصفهانی، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (صفائی قهنویه؛ روحانی شهرکی و ترکش اصفهانی، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 683

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما