مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 36
  • بازدید دیروز : 1312
  • بازدید کل : 3254365

پیوند ها

مدیریت منابع آب در بخش توزیع (در شرایط توأم شوری و كم آبی)


مدیریت منابع آب در بخش توزیع (در شرایط توأم شوری و كم آبی)

مشخصات نویسندگان مقاله مدیریت منابع آب در بخش توزیع (در شرایط توأم شوری و کم آبی)

علی شهیدی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۲۷۶)
استادیار دانشگاه بیرجند
حیدر علی کشکولی - استاد دانشگاه شهید چمران اهواز
غلامرضا زمانی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۲۲۴۳)
استادیار دانشگاه بیرجند

چکیده مقاله:

سامانه های آبیاری می بایست علاوه بر تخصیص بهینه منابع آب و خاک موجود، سودآور نیز باشند. در این تحقیق ابتدا توابع بهینه تولید آب-شوری برای دو رقم گندم تعیین شد و سپس با استفاده از توابع مذکور اقدام به تعیین عمق بهینه آب آبیاری گردید و با استفاده از مقادیر عمق بهینه بدست آمده، سطح زیر کشت بهینه و درامد خالص تعیین شد. نتایج نشان داد که با افزایش شوری آب آبیاری، عمق بهینه آبیاری در شرایط محدودیت زمین (IL) برای هر دو رقم گندم به مقدار ناچیزی کاهش یافت که این امر با واقعیت سازگار نمی باشد و علت کاهش عمق بهینه، ثابت در نظر گرفتن آب بهاء در شوری های مختلف آب آبیاری است در صورتیکه عملکرد محصول در شوری های مختلف، متفاوت خواهد بود. عمق بهینه آبیاری در شرایط محدودیت آب (IW) با افزایش شوری آب آبیاری برای هر دو رقم گندم افزایش یافت. در نتیجه در سطوح بالای شوری آب آبیاری، کم آبیاری کارایی خود را از دست داده و اقتصادی نخواهد بود. نتایج همچنین نشان داد در صورتی که آب قابل دسترس ثابت با کیفیت نامناسب در منطقه در اختیار باشد، کاشت گندم روشن بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

کلیدواژه‌ها:

عمق بهینه آبیاری - مدیریت تخصیص بهینه آب - گندم - تابع تولید - محدودیت کمی و کیفی آب

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

شهیدی, علی؛ حیدر علی کشکولی و غلامرضا زمانی، ۱۳۸۸، مدیریت منابع آب در بخش توزیع (در شرایط توأم شوری و کم آبی)، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (شهیدی, علی؛ حیدر علی کشکولی و غلامرضا زمانی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (شهیدی؛ کشکولی و زمانی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1080

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما