مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 227
  • بازدید دیروز : 628
  • بازدید کل : 3240749

پیوند ها

روابط طراحی خمشی تیرهای RC تقویت شده با ورق­های FRP (بر مبنای فرضیات حاكم بر آبا- (I.R.I.CC


روابط طراحی خمشی تیرهای RC تقویت شده با ورق­های FRP (بر مبنای فرضیات حاكم بر آبا- (I.R.I.CC

مشخصات نویسندگان مقاله روابط طراحی خمشی تیرهای RC تقویت شده با ورق­های FRP (بر مبنای فرضیات حاکم بر آبا- (I.R.I.CC

محمود عدالتی - دانشجوی دکترای سازه، گروه عمران دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده مقاله:

تحقیقات وسیعی به صورت تئوری، آزمایشگاهی و عددی در زمینهی رفتارسنجی تیرهای خمشی بتن مسلّحِ تقویت شدهی خارجی با ورق های کامپوزیتی FRP توسط محققین صورت گرفته است. برخی از آیین نامه های طراحی سازه های بتنآرمه نیز دستورالعملهایی برای طراحی اینگونه تیرها تدوین کردهاند. مواد کامپوزیتی FRP مصالحی بسیار مقاوم به منظور جلوگیری از خوردگی در محیطهای قلیایی و نمکی به شمار می روند. از دیگر ویژگی های مواد کامپوزیتی می توان به نسبت بالای مقاومت به وزن، مقاومت کششی بسیار بالا، خنثی (عایق) بودن این مواد از نقطه نظر مغناطیسی و الکتریکی، و همچنین مدول الاستیسیته ی قابل قبول آنها اشاره نمود. در این مقاله با توجه به نتایج آزمایشات موجود و مفاهیم کلی حاکم بر آیین نامه ی آبا (روش حالت حدی)، روابط مربوط به طراحی خمشی تیرهای RC تقویت شده با ورق های کامپوزیتی FRP ارائه و با آییننامهی ACI440.2R-02 مقایسه شده است. روابط پیشنهادی همبستگی خوبی با بانکِ داده هایِ آزمایشگاهیِ موجود نشان می دهد.

کلیدواژه‌ها:

تیر RC - ورق­های کامپوزیتی FRP - طراحی خمشی - حالت حدی - آیین­نامه­ی بتن ایران (آبا – I.R.I.CC)

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

عدالتی, محمود، ۱۳۸۸، روابط طراحی خمشی تیرهای RC تقویت شده با ورق­های FRP (بر مبنای فرضیات حاکم بر آبا- (I.R.I.CC، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (عدالتی, محمود، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (عدالتی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 738

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما