مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 936
  • بازدید دیروز : 4730
  • بازدید کل : 3246188

پیوند ها

گزینه یابی برتر منبع تامین آب شبكه آبیاری تحت فشار غرب بهبهان با تاكید بر شاخص های كیفی منابع


گزینه یابی برتر منبع تامین آب شبكه آبیاری تحت فشار غرب بهبهان با تاكید بر شاخص های كیفی منابع

مشخصات نویسندگان مقاله گزینه یابی برتر منبع تامین آب شبکه آبیاری تحت فشار غرب بهبهان با تاکید بر شاخص های کیفی منابع

احسان دایر - دانش آموخته کارشناسی ارشد آبیاری و زهکشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیق
حمید رضا ما جدی - کارشناس هیدروژئولوژی سازمان آب و برق خوزستان
فاطمه حسنی - کارشناس زمین شناسی،شرکت مهندسی مشاور شیرین آب زمین

چکیده مقاله:

مطلوبیت یک آب خاص به شرایط ویژه مصرف و توانایی مدیریتی مصرف کننده بستگی دارد.شناخت اثرهای کیفیت آب در ارتباط با سا یر عوامل موثر در تولید زراعی مفید واقع می شود چراکه هدف نهایی به دست آوردن حداکثر تولید به ازای هر واحد مصرفی می باشد .این پژوهش با این هدف در محدوده ای در غرب بهبهان انجام پذیرفت. بر اساس بازدید های میدانی از منطقه طرح توپوگرافی محدوده مورد مطالعه به صورت تپه ماهور می باشد لذا با توجه به شرایط موجود زمین تنها روش آبیاری اراضی ، استفاده از آبیاری تحت فشار(آبیاری بارانی و قطره ای) است. تامین آب در آبیاری تحت فشار معمولا از مخازن روباز،کانالها ،رود خانه ها،آب های زیرزمینی و یا منابع مشابه صورت می گیرد.این آبها ممکن است دارای ناخالصی هایی باشند که یا منشا آلی دارند و یا معدنی. از آنجا که روند بررسی کیفی منابع تامین آب در آبیاری قطره ای از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، لزوم بررسی پارامترهای خاص کیفی در مسیر مطالعات جهت کاهش مشکلات اجرایی امری اجتناب ناپذیر است . در این راستا دو گزینه اصلی تامین آب یعنی رودخانه مارون و پتانسیل آبخوان منطقه طرح مورد مقایسه کیفی قرار گرفت. در نهایت استفاده از منابع آب زیرزمینی به واسطه تیپ خاص کربناته و نتایج مدل کیفی این منبع که نشاندهنده زمان ماندگاری کم و جوان بودن آب زیرزمینی می باشد در اولویت قرار گرفت.

کلیدواژه‌ها:

مهندسی ارزش - شبکه آبیاری - شاخص کیفی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

دایر, احسان؛ حمید رضا ما جدی و فاطمه حسنی، ۱۳۸۸، گزینه یابی برتر منبع تامین آب شبکه آبیاری تحت فشار غرب بهبهان با تاکید بر شاخص های کیفی منابع، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (دایر, احسان؛ حمید رضا ما جدی و فاطمه حسنی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (دایر؛ ما جدی و حسنی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 751

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما