مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 47
  • بازدید دیروز : 1219
  • بازدید کل : 3251512

پیوند ها

بررسی روش های كنترل نشت در عملیات حفاری مجاور سطح آب زیرزمینی


بررسی روش های كنترل نشت در عملیات حفاری مجاور سطح آب زیرزمینی

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی روش های کنترل نشت در عملیات حفاری مجاور سطح آب زیرزمینی

امیر حسین صادقپور - عضو هیات علمی دانشگاه کاشان , دانشجوی دکتری دانشگاه علم و صنعت ایران
میثم فدایی - کارشناس ارشد بخش ژئوتکنیک شرکت مهندسی قدس نیرو, دانشجوی دکتری پژوهشگا

چکیده مقاله:

مسئله نشت و کنترل آب زیر زمینی یکی از مشکلات اساسی حفاری ها عمیق است که بایستی از قبل پیش بینی شده و به دقت مورد بررسی قرار گیرد. روش های کنترل نشت آب در عملیات حفاری پایینتر از تراز آب زیرزمینی به دو دسته عمده تقسیم می شود. در گروه اول که به نام روش های دفع آب شناخته می شود با احداث موانع فیزیکی از ورود آب به محل حفاری جلوگیری می شود. عمده ترین و معمول ترین این رو ش ها شامل احداث شمع های گروهی، یا شیت پایل ها، دیواره های آب بند بتنی، دیواره آب بند رسی یا بنتونیتی و استفاده از هوای فشرده است. در گروه دوم که به نام روشهای آب کشی گفته می شود پس از نزدیکی یا ورود آب به محل حفاری ترانشه، آب جمع آوری و تخلیه می شود. استفاده از چاه های عمیق و نیمه عمیق، احداث کانال های زهکشی و گالری های زهکش، پمپ های لجن کش از جمله متداول ترین این روش ها هستند. در این تحقیق ابتدا روش های کنترل نشت در عملیات حفاری مجاور سطح آب زیرزمینی مورد بحث قرار گرفته است. در ادامه بعنوان یک مطالعه موردی، روش های مورد استفاده برای کنترل آب زیرزمینی در پی کنی سد چشمه زنه شهرکرد به عمق 15 متر مورد بررسی قرار گرفته است.

کلیدواژه‌ها:

حفاری - نشت آب - کنتـرل سـطح آب زیرزمینـی - پمپـاژ -- سـدچشمه زنه

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صادقپور, امیر حسین و میثم فدایی، ۱۳۸۸، بررسی روش های کنترل نشت در عملیات حفاری مجاور سطح آب زیرزمینی، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صادقپور, امیر حسین و میثم فدایی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (صادقپور و فدایی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 881

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما