مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 209
  • بازدید دیروز : 745
  • بازدید کل : 3217350

پیوند ها

مكانیابی پاركینگهای عمومی در محله خانی آباد منطقه 12 شهرداری تهران با استفاده از GIS و الگوی AHP


مكانیابی پاركینگهای عمومی در محله خانی آباد منطقه 12 شهرداری تهران با استفاده از GIS و الگوی AHP

مشخصات نویسندگان مقاله مکانیابی پارکینگهای عمومی در محله خانی آباد منطقه 12 شهرداری تهران با استفاده از GIS و الگوی AHP

اسماعیل شیعه - دانشیار و عضو هئیت علمی گروه شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران
فرشاد نوریان - دانشیار و عضو هئیت علمی گروه شهرسازی دانشگاه تهران
شهروز شمس - کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و منطقه ای از دانشگاه علم و صنعت ایران

چکیده مقاله:

در این تحقیق با استفاده از GIS و الگوی AHP به نحو علمی و هدفمند به مکانیابی توقفگاه عمومی در محله خانی آباد تهران که با مشکل کمبود فضای توقف روبروست، پرداخته شده است. بدین معنا که ابتدا کمبود محل توقف در زمان اوج محاسبه می شود. سپس با تلفیق همزمان تعدادی معیار، مطلوب ترین زمین ها با مساحت کافی در محدوده مشخص می شوند. جهت تعیین ضریب اهمیت پارامترهای مکانیابی از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی استفاده شده است. هدف این تحقیق به صورت کاربردی و عملی است که غرض از انجام آن حل مسئله کمبود فضای توقف در محدوده مرکزی شهر و تبعات ناشی از آن است. الگوی ساده و منطعف پیشنهادی تلفیق اطلاعات برای محدوده مطالعاتی، قابل تعمیم به دیگر شهرهای کشور است. در مجموع روش این تحقیق، تحلیلی و کاربردی است. دستاورد این تحقیق به طور خلاصه سه مورد است: اول آنکه تحلیل همه جانبه پارامترهای دخیل در مکانیابی پارکینگ عمومی از طریق روش های سنتی ممکن نیست. ابزار علمی و قدرتمندی چون GIS و ارزیابی چند معیاری که بتواند با حجم وسیعی از داده ها کار کند، می تواند در مکانیابی نقش موثری داشته باشد. دوم آنکه استفاده از GIS موجب افزایش سرعت فرآیند مکانیابی و دقت عمل می شود. سوم آنکه انعطاف پذیری الگوی AHP برای الگوسازی جهان واقعی و تلفیق داده های مکانی، امکان مناسبی در اختیار تصمیم گیران و ساکنین قرار می دهد که نقش مهمی در عملیاتی شدن الگو خواهد داشت.

کلیدواژه‌ها:

خانی آباد - مکانیابی - GIS - AHP

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

شیعه, اسماعیل؛ فرشاد نوریان و شهروز شمس، ۱۳۸۸، مکانیابی پارکینگهای عمومی در محله خانی آباد منطقه 12 شهرداری تهران با استفاده از GIS و الگوی AHP، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (شیعه, اسماعیل؛ فرشاد نوریان و شهروز شمس، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (شیعه؛ نوریان و شمس، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 893

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما