مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 542
  • بازدید دیروز : 923
  • بازدید کل : 3249781

پیوند ها

بررسی كارایی آلوم در حذف رنگزاهای اسیدی از محلولهای آبی


بررسی كارایی آلوم در حذف رنگزاهای اسیدی از محلولهای آبی

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی کارایی آلوم در حذف رنگزاهای اسیدی از محلولهای آبی

مریم حسنی زنوزی - دانشجوی کارشناسی ارشد - دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنع
سید محمدرضا علوی مقدم - استادیار - دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
مختار آرامی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۱۱۱۵)
دانشیار - دانشکده مهندسی نساجی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده مقاله:

یکی از متداولترین فرایندهای مورد استفاده برای حذف رنگزاها از پسابهای صنعتی، فرایند انعقاد و لخته سازی می باشد. در مقاله حاضر، عملکرد ماده منعقد کننده سولفات آلومینیوم (آلوم) برای حذف دو رنگزای اسیدی (AB292) Acid Blue 292 و (AR398) Acid red 398 تحت تأثیر عواملی از قبیل pH، غلظت ماده منعقد کننده، غلظت اولیه رنگزا، و نیز تأثیر کائولینیت به عنوان یک ماده کمک منعقد کننده طبیعی، با استفاده از آزمایش جار مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته است. نتایج بدست آمده در این تحقیق نشان داد که PH، عامل بسیار تأثیرگذاری در حذف رنگزاهای مذکور بوده و بیشترین بازدهی فرایند برای هر دو رنگزا در PH، نزدیک به 5 رخ داد. رنگزای AB292 از تصفیه پذیری بسیار بیشتری نسبت به رنگزای AR398 برخوردار بود، به طوریکه با استفاده از mg/l ٤٠ آلوم، ٨٥% از رنگزای AB292 از محلول حاوی رنگزا حذف گردید که مقدار بسیار قابل توجهی است، درحالیکه میزان حذف رنگزای AR398 با استفاده از ١٢٠ آلوم تنها ٥٢% بود. با افزودن mg/l ٤٠ کائولینیت به فرایند (به عنوان یک ماده کمک منعقدکننده)، میزان حذف رنگزای AB 292 به میزان ٢٤ % افزایش یافت، اما در رابطه با حذف رنگزای AR398، تأثیر قابل توجهی در اثر افزودن کائولینیت مشاهده نشد. افزایش غلظت رنگزا در محدوده mg/l ٢٥٠-٥٠، اگرچه موجب کاهش نسبتاً کمی در بازدهی فرایند شد، اما از طرف دیگر موجب افزایش مقدار Q (مقدار رنگزای حذف شده به ازای واحد ماده منعقدکننده مصرفی) مربوط به هر دو رنگزا گردید. این افزایش در رابطه با رنگزای AB292 بسیار قابل توجه بود به طوریکه با افزایش غلظت این رنگزا در محدوده ذکر شده، مقدار Q از mg dye/ mg alum ٣٢% به mg dye/ mg alum ٢/٨ افزایش یافت.

کلیدواژه‌ها:

فرایند انعقاد و لخته سازی - آلوم - حذف رنگزا - Acid Blue 292 - Acid Red 398

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

حسنی زنوزی, مریم؛ سید محمدرضا علوی مقدم و مختار آرامی، ۱۳۸۸، بررسی کارایی آلوم در حذف رنگزاهای اسیدی از محلولهای آبی، هشتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، شیراز، دانشگاه شیراز


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حسنی زنوزی, مریم؛ سید محمدرضا علوی مقدم و مختار آرامی، ۱۳۸۸)
برای بار دوم به بعد: (حسنی زنوزی؛ علوی مقدم و آرامی، ۱۳۸۸)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 934

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما