مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 147
  • بازدید دیروز : 685
  • بازدید کل : 3240041

پیوند ها

مطالعه و منشأ یابی عوامل موثر در تغییر كیفیت آب مخزن سد پانزده خرداد و بررسی راههای جلوگیری از آن


مطالعه و منشأ یابی عوامل موثر در تغییر كیفیت آب مخزن سد پانزده خرداد و بررسی راههای جلوگیری از آن

عنوان مقاله: مطالعه و منشأ یابی عوامل موثر در تغییر کیفیت آب مخزن سد پانزده خرداد و بررسی راههای جلوگیری از آن
شناسه (COI) مقاله: IRCOLD04_19
منتشر شده در چهارمین کنفرانس سد‌سازی ایران در سال ۱۳۷۹

مشخصات نویسندگان مقاله:


یوسف خلج امیرحسینی - مدیربخش تحقیقات صحرایی و محیط زیست مرکز تحقیقات آب
سیدمحمد مسجدی - کارشناس ارشد معاونت پژوهشی سازمان مدیریت منابع آب

خلاصه مقاله:
سد مخزنی 15 خرداد در استان مرکزی و در نزدیکی شهرستان دلیجان بر روی رودخانه قمررود به منظور مهار آبهای سطحی و تامین آب شرب شهرستان قم و مصارف کشاورزی پایین دست محل سد، احداث شده است. این سد از نوع سدخاکی غیر همگن با سرریز نیلوفری می باشد که حجم کل مخزن 200 میلیون متر مکعب است.کارهای مطالعاتی سد در سال 1366 آغاز و در اواسط سال 1373 عملیات اجرایی آن خاتمه یافته است. بطور کلی هدف اصلی از این مطالعات در درجه اول تعیین عوامل شور کننده آب مخزن سد بوده که به منظور سهولت در مطالعات این بخش از کار به دو قسمت زیر تفکیک و بررسی عوامل در این دو ناحیه تقسیم گردید.الف) مطالعه منابع شورکننده آب مخزن در حوضه آبریز.ب)مطالعه منابع شورکننده آب در داخل مخزن سد. بخش دیگر مطالعات مربوط به لایه بندی آب مخزن سد بوده است. اصولا با احداث سد علی الخصوص بر روی رودخانه های لب شور و ذخیره نمودن آب در دریاچه پشت این سدها، پدیده لایه بندی حرارتی و شوری که نتیجه شرایط آب و هوایی و خصوصیات جریانهای ورودی به مخزن سد 15 خرداد وجود این پدیده را در آن اثبات نموده است. با انجام کلیه مطالعات و بررسی های فوق و در نهایت با مشخص شدن مناطقی که بیشترین سهم را در شور نمودن قمرود و آب مخزن 15خرداد دارند راهکارهای مختلف از جمله احداث بندهای انحرافی ، دیواره ناتراوا، یا استفاده از کانالهای انتقال آب شو جهت جلوگیری از ورود آنها به مخزن و حوضچه های تبخیر ارائه شده است همچنین در خصوص بهره برداری بهینه از آب در مدت تقریبا 8 ماه از سال که پدیده لایه بندی در آب مخزن سد اتفاق می افتد، منحنی فرمان برای برداشت بهترین کیفیت آب سد تهیه و ارائه گردیده است.


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 798

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما