حجم فایل: ۳۲۷.۴۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)
مشخصات نویسندگان مقاله تحلیل تاثیر راه اندازی خط مترو بر سهم وسایل نقلیه مختلف در دسترسی به فرودگاههای امام خمینی و مهرآباد
امیررضا ممدوحی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID:
۶۴)
استادیار دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
محمود صفارزاده (شناسه پژوهشگر - Researcher ID:
۵۶)
استاد دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
ابوالفضل طاهرپور - کارشناسی ارشد راه و ترابری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، بلوا
مهدی یزدان پناه - کارشناسی ارشد راه و ترابری
چکیده مقاله:
افزایش روزافزون وسایل نقلیه شخصی و به تبع آن ترافیک شهری و حومه شهری جادهها از یکسو ونگرانیهای زیست محیطی و آلودگی ناشی از این وسایل نقلیه از سوی دیگر، نیاز به توسعه حمل و نقل همگانی(به خصوصمترو) را بیشاز پیشنمایان میسازد. در این مقاله با استفاده از دو گروه اطلاعات حاصل از پیمایش در قالب ترجیح بیان شده و ترجیح مشاهده شده، به بررسی تغییر سهم وسایل نقلیه در دسترسی بهفرودگاههای امام خمینی و مهرآباد پرداخته شده است. پیمایشهای انجام شده به صورت 24 ساعته و به شکل مصاحبه حضوری در سالن پیشخوان این فرودگاهها درآبان سال 1389 و اردیبهشت و خرداد 1390 انجام شد.تحلیل تعداد 1021 پرسشنامه حاصل از پیمایش رجحان مشاهده شده و 2980 پرسشنامه حاصل از پیمایش رجحان بیان شده، نشان میدهد که بیشاز 90 درصد مسافران برای دسترسی به این دو فرودگاه از حمل و نقلخصوصی استفاده میکنند و در صورت راه اندازی مترو 21.5 و 23.3 درصد از مسافران تمایل به استفاده از این وسیله برای دسترسی به فرودگاههای مهرآباد و امام دارند همچنین حدود 9 درصد از مسافران شاتل ون را بهعنوان وسیله ترجیحی خود برای دسترسی به این دو فرودگاه برگزیدند
کلیدواژهها:
سهم وسیله - دسترسی به فرودگاه - ترجیح مشاهده شده - ترجیح بیان شده، مترو
نحوه استناد به مقاله:
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
ممدوحی, امیررضا؛ محمود صفارزاده؛ ابوالفضل طاهرپور و مهدی یزدان پناه، ۱۳۹۱، تحلیل تاثیر راه اندازی خط مترو بر سهم وسایل نقلیه مختلف در دسترسی به فرودگاههای امام خمینی و مهرآباد، یازدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران، تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (
ممدوحی, امیررضا؛ محمود صفارزاده؛ ابوالفضل طاهرپور و مهدی یزدان پناه، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (
ممدوحی؛ صفارزاده؛ طاهرپور و یزدان پناه، ۱۳۹۱)