مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2279
  • بازدید دیروز : 628
  • بازدید کل : 3242801

پیوند ها

كنترل رسوب ورودی به آبگیر جانبی در قوس 180 درجه با استفاده از پره های مستغرق


كنترل رسوب ورودی به آبگیر جانبی در قوس 180 درجه با استفاده از پره های مستغرق

سرفصل ارائه مقاله: رودخانه
سال انتشار: ۱۳۸۵
نوع ارائه: شفاهی
کد COI مقاله: ICCE07_487
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۸۶۸.۱۷ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله کنترل رسوب ورودی به آبگیر جانبی در قوس 180 درجه با استفاده از پره های مستغرق

امیراحمد دهقانی - دانشجوی دکتری مهندسی عمران، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
مسعود قدسیان - استاد هیدرولیک، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
علی اکبر صالحی نیشابوری - دانشیار بخش عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
مهدی شفیعی فر - استادیار بخش عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس

چکیده مقاله:

آبگیرهای جانبی از جمله سازه های هیدرولیکی هستند که همواره مورد توجه محققین قرار داشته است. هدف عمده از طراحی آبگیرها، انحراف بیشترین جریان همراه با کمترین رسوبات می باشد.قوس خارجی رودخانه ها با توجه به وجود جریان حلزونی در قوس، یکی از بهترین مکانها برای آبگیری بشمار می رود. هرچند جریان ثانویه در قوس باعث می ردد تا رسوبات از ساحل خارجی رودخانه به سمت ساحل داخلی حرکت نماید ولی با این حال در زمان سیلاب رسوبات، همراه با جریان انحراف یافته، وارد آبگیر شده و باعث کاهش آبگیری و بروز مشکلاتی برای زمینهای کشاورزی و ایستگاه های پمپاژ می گردد. بنابراین بایستی حتی الامکان میزان رسوبات وردی به آبگیر را بااستفاده از سازه های انحراف و دفع رسوب، کاهش داد. پره های مستغرق از جمله سازه هایی هستند که امروزه جلوی دهانه آبگیر بکار گرفته می شوند تا با ایجاد جریان ثانویه، رسوبات را ازجلوی دهانه آبگیر دور نمایند. پره های مستغرق تاکنون بیشتر بمنظور تثبیت قوس خارجی رودخانه ها و در آبگیری از مسیرهای مستقیم رودخانه ها استفاده گردیده اند. در این تحقیق با استفاده از توصیه های طراحی پره ها در آبگیری از مسیر مستقیم، از دو ردیف پره در جلوی دهانه آبگیر واقع در موقعیت 135 درجه از قوس استفاده گردید و بر اساس نسبتهای دبی انحرافی مختلف ، میزان رسوب منحرف شده به داخل آبگیر به رسوب حمل شده از بالادست اندازه گیری گردید. نتایج نشان میدهد که پره های مستغرق در کاهش رسوب ورودی به آبگیر از راندمان بالایی برخوردار بوده و بخوبی می تواند در کنترل رسوب ورودی به آبگیرهای جانبی در قوس مورد استفاده قرار گیرد.

کلیدواژه‌ها:

آبگیر جانبی - پره های مستغرق - قوس 118 درجه - کنترل رسوب - راندمان آبگیری

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
دهقانی, امیراحمد؛ مسعود قدسیان؛ علی اکبر صالحی نیشابوری و مهدی شفیعی فر، ۱۳۸۵، کنترل رسوب ورودی به آبگیر جانبی در قوس 180 درجه با استفاده از پره های مستغرق، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1122

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما