مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 743
  • بازدید دیروز : 865
  • بازدید کل : 3224691

پیوند ها

بررسی عددی و آزمایشگاهی رفتار هیدرولیكی آبگیرهای كفی


بررسی عددی و آزمایشگاهی رفتار هیدرولیكی آبگیرهای كفی

سرفصل ارائه مقاله: آب و سازه های هیدرولیکی
سال انتشار: ۱۳۸۵
نوع ارائه: پوستر
کد COI مقاله: ICCE07_385
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۰۷.۵۱ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی عددی و آزمایشگاهی رفتار هیدرولیکی آبگیرهای کفی

محمود فغفور مغربی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۱۱۰)
استادیاربخش عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
مهدی رزاز - دانشجوی کارشناسی ارشد سازه های هیدرولیکی، دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده مقاله:

در مقاله حاضر، رفتار هیدرولیکی سازه های آبگیری از کف به صورت آزمایشگاهی و تئوریک موردمطالعه قرار گرفته است. برای این منظور کانالی دو طبقه ساخته شده و آزمایشات مختلفی بر روی متغیرهای مختلف جریان نظیر آرایش هندسی میله های کف مشبک، قطر وفاصله آنها در دبی های مختلف انجام شده است. کانال تحتانی دبی منحرف شده (Qd) و کانال فوقانی، دبی باقیمانده (Qr) رامنتقل می کنند. اندازه گیری دبی با کمک سرریز های لبه تیزی که در انتهای پایین دست کانال های فوقانی و تحتانی تعبیه شده اند، صورت می پذیرد. طول مطلوب کف مشبک مدل با استفاده از روابط ارایه شده تسوط موستکو وسوبرمانیا تخمین زده شده است. این طول طوری انتخاب شده که بتوان حالات مخلتفی را با توجه به محدودیت حداکثر دبی درکانال بالادست مورد بررسی قرار داد. با عبور دادن دبی های مختلف و اندازه گیری دبی های منحرف شده و باقیمانده درکانال توسط سرریزهای لبه تیز مستطیلی به صورت جداگانه، نقش پارامترهای گوناگون در انحراف دبی بررسی شده است. با رسم دیاگرام های Q/rQt , Qd/Qt نسبت به دبی کل (Qt) مقایسه عملکرد این نوع آبگیر در حالات مختلف با یکدیگر پرداخته شده است با بررسی ای نمودارها مشخص می گردد، در کف های مشبک با میله های طولی در دبی های کم، کل جریان منحرف می گردد وبا افزایش دبی، نسبت دبی منحرف شده به کل دبی کاهش یافته اما با مستغرق شدن کانال تحتانی در نزدیکی سرریز، این نسبت مجددا افزایش یافته و با افزایش بیشتر دبی، نسبت مذکور شروع به کاهش می کند. در کف های مشبک با میله های عرضی درمقایسه با آرایش طولی میله ها مقدار دبی منحرف شده حدود 10 الی 15% کمتر می باشد.

کلیدواژه‌ها:

جریان متغیر مکانی - جریان در کانال های روباز - آبگیر ها، کف مشبک

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
فغفور مغربی, محمود و مهدی رزاز، ۱۳۸۵، بررسی عددی و آزمایشگاهی رفتار هیدرولیکی آبگیرهای کفی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 790

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما