مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 465
  • بازدید دیروز : 641
  • بازدید کل : 3248209

پیوند ها

بهینه سازی مصرف آب و تولید پساب به روش تكنولوژی پینچ آبی


بهینه سازی مصرف آب و تولید پساب به روش تكنولوژی پینچ آبی

سرفصل ارائه مقاله: آب و فاضلاب
سال انتشار: ۱۳۸۵
نوع ارائه: شفاهی
کد COI مقاله: ICCE07_300
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۴۹.۰۶ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله بهینه سازی مصرف آب و تولید پساب به روش تکنولوژی پینچ آبی

محمدحسن پنجه شاهی - دانشیار دانشکده فنی دانشگاه تهران
آبتین عطایی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۵۰۰)
دانشجوی دکتری، دانشکده محیط زیست، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

چکیده مقاله:

از دهه هفتاد به بعد با مطرح شدن اصول بهینه سازی در مصرف آب و انرژی و اثبات پایان پذیر بودن منابع، لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه، افزایش بهره وری منابع و حفظ محیط زیست در دستور کار مجامع صنعتی قرار گرفته است. امروزه کاهش پساب بعنوان یکی از بزرگترین مسائلی که درصنایع فرایندی با آن مواجه هستیم مطرح می شود و ا زآنجایی که آب یکی از تولید کننده های مهم پساب در فرآیندهاست، توانایی احیای پساب برای مصرف مجدد، گام مهمی جهت کاهش کلی پساب می باشد. تکنولوژی پینج آبی، تکنیکی سیستماتیک جهت انتگراسیون فرآیندهای مصرف کننده آب و کاهش هزینه های آب می باشد. این روش از الگوریتمهای پیشرفته ای برای تشخیص و بهینه سازی موقعیتهای مصرف مجدد آب، احیا و مصرف مجدد، بازچرخانی و سیستم های تصفیه استفاده می کند. در مقاله حاضر، ضمن بررسی اصول تکنولوژی پینج آبی، با استفاده از این تکنولوژی ، شبکه توزیع آب و بخار بکی از جدیدترین پالایشگاه های نفت کشور جهت کاهش تقاضای آب تازه و پساب تولیدی در سطحی بهینه و اقتصادی اصلاح شده است. جهت انجام این پژوهش و سهولت محاسبات، نرم افزاری توسط محققین توسعه داده شد و با اصلاح شبکه بوسیله آن، مصرف اب تازه پالایشگاه از به کاهش یافته و با در نظر گرفتن کاهش هزینه عملیاتی سیستمهای تصفیه و احیای پساب پالایشگاه ، سالانه بیش از 5 میلیارد ریال صرفه جویی در هزینه های منابع پالایشگاه حاصل گردید.

کلیدواژه‌ها:

تکنولوژی پینج آبی - مصرف مجدد - احیا و مصرف مجدد - احیا وباز چرخانی - هدفگذاری

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
پنجه شاهی, محمدحسن و آبتین عطایی، ۱۳۸۵، بهینه سازی مصرف آب و تولید پساب به روش تکنولوژی پینچ آبی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (پنجه شاهی, محمدحسن و آبتین عطایی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (پنجه شاهی و عطایی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1746

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما