مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 721
  • بازدید دیروز : 874
  • بازدید کل : 3225543

پیوند ها

برآورد نیاز آب زیست محیطی تالاب شادگان


برآورد نیاز آب زیست محیطی تالاب شادگان

سرفصل ارائه مقاله: محیط زیست
سال انتشار: ۱۳۸۵
نوع ارائه: پوستر
کد COI مقاله: ICCE07_287
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳۷۲.۸۴ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله برآورد نیاز آب زیست محیطی تالاب شادگان

سمیه سیما - دانشجوی کارشناسی ارشد محیط زیست دانشگاه صنعتی شریف
مسعود تجریشی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۳۳۳)
دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده مقاله:

تالاب شادگان بزرگترین تالاب ایران، و از جمله تالابهای با اهمیت بین المللی است که در حوضه آبریز رودخانه جراحی و در شمال خلیج فارس قرار دارد. این تالاب با برخوردار از تنوع زیستی بالا، نقش مهمی در عملکردهای هیدرولوژیکی منطقه و خلیج فارس ایفا می کند. در سالهای آینده، رژیم آبی تالای توسط استحصال آب برای طرحهای توسعه بالادست و ورود زهاب واحدهای نیشک رو آبیاری، درمعرض تغییرات کمی و کیفی قرار خواهد گرفت. برآورد نیاز آب زیست محیطی تالاب و لحاظ نمودن آن در بهره برداری از طرحهای توسعه حوضه آبریز، می تواند منجر به حفاظت از عملکردهای اکولوژیکی و هیدرولوژیکی آن گردد. در این مقاله نیاز آب زیست محیطی تالاب، در قالب یک روش جامع برآورد شده است. تغییرات سطح آب ووشش گیاهی تالاب طی سالهای 1380-1367 با استفاده از داده های سنجش از دور پایش و سپس با توسعه روابط سطح آب – پوشش گیاهی و سطح آب – فراوانی پرندگان مهاجم، رژیم آبی مطلوب تالاب تعریف گردید. در نهایت با تعریف شاخص کمی WHI، وضعیت سلامت تالاب به منظور ارضای ملاحظات کمیت و کیفیت آب مورد بررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد از آنجا که سطح آب تالاب با احتمال تجمعی 60% می تواند حداقل آورد تاریخی تالاب، شرایط غرقاب مناسب، نیازمندیهای پوشش گیاهی و گونه در معرض خطر پرندگان تالاب را تامین نماید حفاظت از این رژیم هیدرولوژیکی به عنوان نیاز آب زیست محیطی تالاب، می بایست مد نظر قرار گیرد. همچنین نتایج حاکی از ان است که در طول 14 سال قبل از اجرای طرحهای توسعه، درصد شکست و موفقیت کامل در ارضای نیازمندیهای کمی و کیفی آب تالاب، به ترتیب 38و27 ردصد میباشد. همچنین می توان نتیجه گرفت که در حال حاضر، ورود زهاب واحدهای توسعه نیشکر به عنوان بزرگترین تهدیدی است که اکوسیستم تالاب با آن مواجه است.

کلیدواژه‌ها:

نیاز آب زیست محیطی - تالاب شادگان - بیوتا ، داده های سنجش از دور - شاخص سلامت تالاب

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
سیما, سمیه و مسعود تجریشی، ۱۳۸۵، برآورد نیاز آب زیست محیطی تالاب شادگان، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سیما, سمیه و مسعود تجریشی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (سیما و تجریشی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 744

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما