مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 634
  • بازدید دیروز : 849
  • بازدید کل : 3263772

پیوند ها

ارزیابی عملكرد آبشكنهای احداثی بر روی رودخانه ها در استان زنجان


ارزیابی عملكرد آبشكنهای احداثی بر روی رودخانه ها در استان زنجان

سرفصل ارائه مقاله: آب و سازه های هیدرولیکی
سال انتشار: ۱۳۸۵
نوع ارائه: پوستر
کد COI مقاله: ICCE07_119
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۴۲۲.۸۱ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله ارزیابی عملکرد آبشکنهای احداثی بر روی رودخانه ها در استان زنجان

پرویز عبدی - عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی زنجان

چکیده مقاله:

ساخت اپی ها از معمول ترین روشها محافظت از حاشیه سواحل رودخانه درمقابل جریان می باشد. پی ها سازه هایی هستند که معمولا از مصالح سنگ ریزه ای، توری سنگی، مخلوط مصالح رودخانه ای با روکش توری سنگی، گابیونی ، اسکله ریزی و غیره ساخته شده و از طرف ساحل بداخل جریان اصلی امتداد می یابد. هدف از اینمقاله بررسی و ارزیابی عملکرد آبشکنهای احداقی بر روی رودخانه های در سطح استان زنجان می باشد. در این راستا ابتدای ادام به جمع آوری داده ها و اطلاعات گردیده و برای ارزیابی ضعیت اجرا و مشاهده سازه احداثی و آثار اقتصادی و اجتماعی آن اقدام به تهیه و تکمیل پرسشنامه با انجام عملیات صحرایی شد . در نهایت با جمع بندی اطلاعات بدست آمده نتایج استخراج گردید. بر اساس نتایج حاصله، اپی ها یا آبشکنها اخداث شده در رودخانه های سطح استان دارای نوع، شکل و اندازه متفاوت بوده و مطابق شرایط و مطالعات و بررسی های منطقه ای انتخاب شده اند. در بین انواع اپی های اجرا شده به نظر می رسد آبشکن های سنگی به صورت اسکله ریزی و تورسنگی یا گابیونی به ترتیب موفقیت بیشتری داشته اند. این اپی های علاوه بر سادگی در اجرا، هزینه نسبتا پایین اجرایی داشته و در برابر زیر شوی و نشست پی انعطاف پذیر می باشند. از دلایل تخریب اپی ها رعایت نکردن نکات فنی در حین احداث سازه بخصوص زاویه انحراف آب که بیشتر از 10 درجه بوده و جنس مصالح به کار رفته موثر نبوده است و اینها همه تاکیدی دوباره بر احتناب از طراحی سازه های صلب در ساماندهی رودخانه می باشد.

کلیدواژه‌ها:

سازه هیدرولیکی - مهندسی رودخانه - اپی - آبشکن - ارزیابی عملکرد - استان زنجان

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
عبدی, پرویز، ۱۳۸۵، ارزیابی عملکرد آبشکنهای احداثی بر روی رودخانه ها در استان زنجان، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 752

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما