مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3636
  • بازدید دیروز : 628
  • بازدید کل : 3244158

پیوند ها

بررسی اثرات سیمان ضد آب بر CBR و تورم خاكهای حاشیه دریای خزر در مقایسه با آهك و سیمان نوع 2


بررسی اثرات سیمان ضد آب بر CBR و تورم خاكهای حاشیه دریای خزر در مقایسه با آهك و سیمان نوع 2

سرفصل ارائه مقاله: ژئوتکنیک
سال انتشار: ۱۳۸۵
نوع ارائه: پوستر
کد COI مقاله: ICCE07_034
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۳.۶۸ مگابات (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی اثرات سیمان ضد آب بر CBR و تورم خاکهای حاشیه دریای خزر در مقایسه با آهک و سیمان نوع 2

فریدون مقدس نژاد (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۶۲۶)
استادیار دانشکده عمران و محیط زیست، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
امیر مدرس - کارشناس ارشد راه و ترابری،دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده مقاله:

خاکهای ماسه¬ای و ریزدانه بخش عمده¬ای از خاکهای شمال کشور را تشکیل می¬دهند. تورم در اثر جذب رطوبت یکی از ویژگیها¬ی قابل توجه در خاکهای ریزدانه که از نوع رسی با دامنه خمیر¬ی بالا هستند، می¬باشد. خاکهای ماسه¬ای در مناطق ساحلی که به ماسه ساحلی معرفند، در اثر اشباع شدن، افزایش حجم قابل توجهی دارند، که این مورد برای روسازی خطر¬ساز خواهد بود. در این تحقیق اثر اعمال سیمان ضد آب به عنوان یک تثبیت کننده جدید برعملکرد این دونوع خاک در اثر جذب رطوبت، با اثرات سیمان نوع 2 و آهک مورد بررسی قرارگرفته است. سیمان ضد آب ترکیبی مشابه سیمان پرتلند معمولی دارد. جهت تولید این سیمان در زمان آسیاب کردن کلینکر سیمان، 1 الی 2 درصد اسید چرب به آن اضافه می¬شود. در اثر این تغییر، دوام سیمان در برابر رطوبت بالا رفته و در مدت زمان طولانی تری هیدراته می¬گردد. بنابراین می¬توان این سیمان را همانند مصالح سنگی در کنار مسیرراه ریه کرد و در زمان اجرا با خاک بستر یا مصالح سنگی مورد نظر مخلوط و دربدنه راه به کار گرفت. با توجه به آنکه CBR یکی از پارامتر¬های مهم در محاسبه ضخات لایه¬ها در روسازی می¬باشد، جهت بررسی اثرات این مواد از آزمایش CBR به روش اشباع همراه با اندازه گیری مقدار تورم استفاده شده و نتایج آن با مقادیر CBR خشک مقایسه شده است. نتایج نشان می¬دهند که اثرات سیمان ضد آب و نوع 2 بر مقدار CBR و درصد تورم هردو خاک مورد مطالعه مطلوب می¬باشد ولی آهک تنها برای تثبیت خاک کشاورزی مناسب است .

کلیدواژه‌ها:

تثبیت خاک - ماسه بادی - خاک کشاورزی - سیمان ضد آب - CBR ،درصد تورم

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مقدس نژاد, فریدون و امیر مدرس، ۱۳۸۵، بررسی اثرات سیمان ضد آب بر CBR و تورم خاکهای حاشیه دریای خزر در مقایسه با آهک و سیمان نوع 2، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مقدس نژاد, فریدون و امیر مدرس، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (مقدس نژاد و مدرس، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 756

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما