مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 330
  • بازدید دیروز : 1312
  • بازدید کل : 3254659

پیوند ها

نشت متغیر از زیر سدها تحت آبگیری متناوب


نشت متغیر از زیر سدها تحت آبگیری متناوب

سرفصل ارائه مقاله: منابع آب
سال انتشار: ۱۳۸۵
نوع ارائه: شفاهی
کد COI مقاله: ICCE07_016
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۱۷۴.۶۲ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله مدل مدیریت فشار در شبکه توزیع آب شهری

محمد کارآموز (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۳۳۸)
استاد دانشکده عمران پردیس فنی دانشگاه تهران
مسعود تابش (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۳۳۲)
استادیار دانشکده عمران پردیس فنی دانشگاه تهران
سارا نظیف - دانشجوی دکتری مهندسی آب پردیس فنی دانشگاه تهران
علی مریدی - دانشجوی دکتری آب دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده مقاله:

در نظر گرفتن آب به حساب نیامده در شبکه توزیع آب شهری از اولویت خاصی در برنامه ریزی تامین، تعیین خطای ابزار اندازه گیری و مصرف آب برخوردار است. بخش اعظم آب به حساب نیامده مربوط به تلفات سیستم و مابقی مربوط به انشعابات غیر مجاز می باشد. با توجه به محدودیت های موجود در منابع تامین آب، سازمان های تامین کننده آب، باید هرچه بیشتر در کاهش میزان تلفات، که عمده ترین بخش آن نشت می باشد، با توجه به شاخص های اطمینان پذیری در عرضه آب فعالیت نمایند. نشت آب در تاسیسات آبگیری، سیستم انتقال، توزیع، تصفیه خانه و مخازن ذخیره شبکه توزیع می تواند رخ بدهد. در این میان شبکه توزیع معمولا بیشترین سهم را در تلفات آب دارد. نتیجه اتلاف آب، نیاز به منابع اضافی آب، تاسیسات و خطوط لوله بیشتر، انرژی اضافی برای پمپاژ و پرسنل بیشتر برای تعمیرات دارد. بخشی از نشت صورت گرفته در شبکه ها غیر قابل اجتناب بوده و حتی در صورت امکان کنترل آن از نظر اقتصادی حذف آن به صرفه نخواهد بود. یکی از راه هایی که به کاهش نشت قابل کنترل کمک می کند مدیریت فشار در شبکه است. ازجمله موارد موثر در مدیریت فشار در شبکه توزیع آب تعیین تراز بهینه مخزن می باشد. در این مقاله برای بررسی وضعیت هیدرولیکی شبکه توزیع آب تهران با توجه به پیچیدگی و گستردگی آن، مدل هیدرولیکی منطقه تحت پوشش یکی از مخازن سیستم توزیع آب شهری تهران تهیه شده است و با استفاده از رگرسیون خطی رابطه تراز مخزن و میزان مصرف هر گره با فشار در همان گره تعیین شده است. همچنین با استفاده از الگوریتم ژنتیک و تعیین تغییرات بهینه فشار شبکه (تغییرات بهینه تراز آب مخزن)، نشت شبکه به میزان قابل توجهی کاهش داد ه شده است. نتایج بررسی های انجام شده نشان دهنده اهمیت در نظر گرفتن برخورد سیستمی در مدیریت فشار در شبکه توزیع آب شهری می باشد.

کلیدواژه‌ها:

تراز مخزن - الگوریتم ژئونتیک - شبکه آبرسانی - فشار

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
کارآموز, محمد؛ مسعود تابش؛ سارا نظیف و علی مریدی، ۱۳۸۵، مدل مدیریت فشار در شبکه توزیع آب شهری، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 835

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما