مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 877
  • بازدید دیروز : 923
  • بازدید کل : 3250116

پیوند ها

ارزیابی سریع دوام بتنهای با مقاومت زیاد در مقابل یخ زدن و آب شدن با استفاده از روش تعیین مقاومت الکتریکی


ارزیابی سریع دوام بتنهای با مقاومت زیاد در مقابل یخ زدن و آب شدن با استفاده از روش تعیین مقاومت الکتریکی

سرفصل ارائه مقاله: دوام و ارزیابی
سال انتشار: ۱۳۸۴
کد COI مقاله: ICCD02_CD5-011_9123820305
زبان مقاله: فارسی
حجم فایل: ۲۳۵.۲۹ کلیوبایت (این مقاله دارای فول تکست است و می توانید فایل آن را دریافت نمایید)

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی مقاومت فشاری بتن معمولی در برابر یخبندان

داود مستوفی نژاد (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۶۷)
دانشیار دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان
سیدمهدی حسینیان - مربی دانشکده مهندسی دانشگاه بوعلی سینا

چکیده مقاله:

بر خلاف دوام ذاتی بتن، سازه ها ی بتنی زیادی یافت می شوند که خصوصیات خوبی از لحاظ دوام در مقابل یخبندان از خود نشان نمی دهند . آثار تخریب و گسیختگی بعد از چندین ماه از کاربری در این سازه ها قابل روئیت می باشد . اهمیت این مساله تحقیقات زیادی را در زمینۀ دوام بتن در برابر یخبندان به خود جلب کرده است.از مهمترین عوامل موثر در شکل گیری مقاومت فشاری بتن در حین یخبندان می توان به سه عامل نسبت آب به سیمان، درصد هوای موجود در بتن تازه و تعداد سیک ل های یخزدن و آب شدن متوالی اشاره نمود . در تحق یق حاضر اثر متغیرهایی همچوننسبت آب به سیمان، درصد هوای موجود در بتن تازه و تعداد سیکل های یخبندان ، بر مقاومت فشاری بتن در برابر سیکل های متناوب یخزدن و آب شدن مورد بررسی قرار گرفت . بدین منظور از چهار نسبت آب به سیمان 0/8,0/7,0/6,0/5و چهار درصد مختلف هوا در بتن تازه به میزان 7/5 ,6, 4/5, 3 استفاده شد و مقاومت فشاری نمونه ها بعد از100,45 و 150 سیکل ، یخزدن و آب شدن متوالی بدست آمد . جهت مقایسه ، مقاومت فشاری نمونه های شاهد که دارای همان طرح اختلاط بودند و تحت اثر یخبندان قرار نگرفتند، در سنین 46,28 و 63 روزه همزمان با اتمام سیکل های150 ,100, 45 اندازه گیری شد در مجموع 288 نمونۀ بتن معمولی ساخته و نمونه ها تحت آزمایش ذوب و انجماد بر اساس استاندارد. [1] ASTM C666B قرار گرفتند . در نهایت حداکثر مقاومت فشاری برای بتن معمولی بعد از150,100,45 سیکل یخزدن و آب شدن، در نسبت های آب به سیمان 0/5 تا 0/7 بازاء%4/5 هوای موجود در بتن ؛ و در نسبت آب به سیمان 0/8 بازاء %7/5هوای موجود در بتن حاصل شد . همچنین مشاهده شد که عموما ایجاد هوا در بتن تا 7/5 درصد، منجر به افزایش مقاومت فشاری بتن در حین یخبندان نسبت به حالتی که در مخلوط بتن ماده هوازا وجود نداشته باشد، می گردد.

کلیدواژه‌ها:

بتن معمولی - دوام - سیکل های یخزدن و آب شدن متوالی - مقاومت فشاری - مدل ریاضی تجربی - درصد هوا

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
مستوفی نژاد, داود و سیدمهدی حسینیان، ۱۳۸۴، بررسی مقاومت فشاری بتن معمولی در برابر یخبندان، دومین کنفرانس بین المللی بتن و توسعه، تهران، مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مستوفی نژاد, داود و سیدمهدی حسینیان، ۱۳۸۴)
برای بار دوم به بعد: (مستوفی نژاد و حسینیان، ۱۳۸۴)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 874

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما