مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 151
  • بازدید دیروز : 685
  • بازدید کل : 3240045

پیوند ها

كاربرد GIS ومدل هیدرولوژیكی در برآورد ظرفیت حوزه آبریز زهره


كاربرد GIS ومدل هیدرولوژیكی در برآورد ظرفیت حوزه آبریز زهره

مشخصات نویسندگان مقاله کاربرد مدل هیدرولوژیکی GIS در مدیریت منابع آب، مطالعه موردی برآورد ظرفیت حوزه ی آبریز زهره

محمد هوشمندزاده - دانشجوی کارشناسی ارشد عمران - دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر

چکیده مقاله:

این مقاله امکان استفاده از GIS درمدیریت منابع آب را توصیف می کند . GIS درباره مدیریت تقاضـای محـصول وتحلیـل اختصاصی با جریان ورودی ترکیبی هی درولیکی ( تولیدجریان ) صحبت می کند . باسکتورهای گوناگون در یـک حـوزه آبریـز مرزی می توان بر روی مسانلی مانند تقاضای آب محیطی وصنعتی ,آبیا ری ,جمع آوری میادین آبی واسـتفاده از اطلاعـات انجام شده بوسیله منابع ترکیبی بحث کرد . محل های تقاضا بک توجه به شبکه رودخانه ومنابع آبی مربـوط بـه شـبکه جمـع آوری می شوند .: -1: GIS می تواند منابع آبی وقابلیت دسترسی آنها را با یک حوزه آبریز در یک فاصله وبـا شـیوه هـای موقتی تحلیل نماید . -2 تحلیل شبکه ردیابی کننده ومتراکم کننده بر روی مسائلی مثل تخصیص آب متـساوی بـرای محـل های استفاده شده , مدیریت استفاده آب در بازه زمانی , تعیین محل های خشکسالی شده وطراحی مـسیرهای آبـی جدیـد امکان پذیر می باشد . تراکم ( فشار ) افزایش یافته اخیر بر ت وسعه شیب زمین , الگوی کاربردی زمین را در بـسیاری از نـواحی حوزه های آبریز تغییر داده است وچرخه های هیدرولوژیکی را تحت تأثیر قرار می دهد . بسیاری از مطالعـات محلـی ایـن مساله را بیان می کند ولی نمی توانند ارتباط بین قابلیت حفظ آب والگوی کاربردی زمین در حوزه هـای آب ریـز را بطـور کامل تشریح کنند . GIS تاسیس یک بانک اطلاعاتی بر حوزه آبریز وفرایند تجزیه وتحلیل هیدرولوژی را تصویب می کند . با کمک مدل هیدرولوژی برای برآورد قابلیت حفظ آب از تغییرات زمین ,نتایج این مطالعه می تواند یک منبع مهـم بـرای مدیریت صحیح حوزه آبریز را فراهم کند .

کلیدواژه‌ها:

زهره DSS - GIS - SDSS

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

هوشمندزاده, محمد، ۱۳۸۵، کاربرد مدل هیدرولوژیکی GIS در مدیریت منابع آب، مطالعه موردی برآورد ظرفیت حوزه ی آبریز زهره، سیزدهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور، کرمان، دانشگاه شهید باهنر کرمان

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (هوشمندزاده, محمد، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (هوشمندزاده، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 754

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما