مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 605
  • بازدید دیروز : 1312
  • بازدید کل : 3254934

پیوند ها

تئوری پاسخ برای پیش بینی تعدیل رودخانه های آبرفتی تحت تغییرات محیطی و انسانی


تئوری پاسخ برای پیش بینی تعدیل رودخانه های آبرفتی تحت تغییرات محیطی و انسانی

مشخصات نویسندگان مقاله تئوری پاسخ برای پیش بینی تعدیل رودخانه های آبرفتی تحت تغییرات محیطی و انسانی

احمد طاهرشمسی - استادیار دانشکده عمران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
فرهاد ایمان شعار - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- آب، دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده مقاله:

تئوری پاسخ برای پیش بینی جهت و میزان تغییرات پارامترهای مختلف رودخانه های رسوبی از یک رژیم به رژیمی دیگر با توجه به تغییرات محیطی و انسانی توسعه یافته است. این تئوری کاربرد تمایل رودخانه های رسوبی برای رسیدن به تعادل دینامیکی بعد از به هم خوردن حالت عادی تحت عوامل شدید بیرونی را، نشان میدهد. در این تئوری ازمفاهیم مختلفی استفاده شده است که از آن جمله می توان به افت انرژی (توان جریان و توان واحد جریان)، انتقال رسوب، ضریب اصطکاکم و عدد فرود اشاره کرد. در این تئوری پارامترهای هیدرولیکی استفاده شده در تئوری رژیم به صورت کلی تر مورد ارزیابی و استنتاج قرار می گیرند و سپس رابطه ای متشکل از این پارامترها به عنوان پاسخ رودخانه معرفی میشود که نحوه تنظیم و تغییر پارامترهای عمق، عرض، شیب و زبری کانال را بیان می کند. این تئوری بدوا در مورد 8 سری از داده های گزارش شده برای رودخانه های مصر و آمریکا آزمایش شده است. در این تحقیق، تئوری مذکور برای 4 سری از داده های رودخانه های ایران بکار گرفته شد. نتایج نشان می دهد که مقادیر پیش بینی شده از دقت قابل قبولی برخوردار است.

کلیدواژه‌ها:

تئوری پاسخ - رژیم - دبی - رودخانه رسوبی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

طاهرشمسی, احمد و فرهاد ایمان شعار، ۱۳۸۵، تئوری پاسخ برای پیش بینی تعدیل رودخانه های آبرفتی تحت تغییرات محیطی و انسانی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (طاهرشمسی, احمد و فرهاد ایمان شعار، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (طاهرشمسی و ایمان شعار، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,732 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1160

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما