مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 240
  • بازدید دیروز : 923
  • بازدید کل : 3249479

پیوند ها

افزایش راندمان حذف یون Cr(VI) با استفاده از احیاء به Cr(III) در تصفیه آب زیر زمینی شهر بیرجند


افزایش راندمان حذف یون Cr(VI) با استفاده از احیاء به Cr(III) در تصفیه آب زیر زمینی شهر بیرجند

مشخصات نویسندگان مقاله افزایش راندمان حذف یون Cr(VI) با استفاده از احیاء به Cr(III) در تصفیه آب زیر زمینی شهر بیرجند

علی ترابیان - دانشیار دانشکده محیط زیست، دانشگاه تهران
رضا حیدرزاده - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران- محیط زیست، دانشگاه تهران
علی اصغر قدیم خانی - کارشناسی ارشد مهندسی عمران - محیط زیست، دانشگاه تهران

چکیده مقاله:

بیرجند شهری است واقع در شرق ایران که بدلیل واقع شدن درمنطقه ای بیابانی و خشک تنها منبع تامین آب شرب آن استفاده از منابع آب زیر زمینی می باشد. بدلیل ساختار زمین شناسی منطقه غلظت کروم شش ظرفیتی در آب زیر زمینی بالاتر از حداکثر مجاز توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (WHO) (mg/l0/05( و بطور میانگین mg/l 0/07 می باشد. برای کاهش مقدار یون Cr(VI) به مقداری کمتر از حداکثر مجاز از روش احیاء با استفاده از محلول احیاء کننده سولفات فرو (FeSO47H2O) استفاده گردید. آزمایشات به روش جارتست و بصورت آزمایشگاهی انجام شد. در مرحله اول آزمایشات فقط از سولفات فرو به عنوان احیاء کننده استفاده شد. در مقدار تزریق بهینه، غلظت یون Cr(VI) به مقدار mg/l 0/034 رسید اما افزایش سولفات فرو باعث افزایش غلظت یون سولفات (SO42-) از مقدارمیانگین اولیه mg/l370 به مقدار mg/l431 شد که بالاتر از حداکثر مجاز توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی (mg/l400) می باشد.در مرحله دوم آزمایشات علاوه بر استفاه از سولفات فرو به عنوان ماده احیاء کننده، محلول شیر آهک نیز به آب تزریق شد. نتایج حاصله در این مرحله نشان داد که مقدار یون Cr(VI) تا حد mg/l0/017 کاهش یافته است و مقدار یون سولفات (SO42-) تنها mg/l10 افزایش یافت و به mg/l380 رسید که کمتر از حداکثر مجاز (mg/l400) می باشد.

کلیدواژه‌ها:

آب زیر زمینی - احیاء - سولفات فرو - کدورت - کروم شش ظرفیتی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

ترابیان, علی؛ رضا حیدرزاده و علی اصغر قدیم خانی، ۱۳۸۵، افزایش راندمان حذف یون Cr(VI) با استفاده از احیاء به Cr(III) در تصفیه آب زیر زمینی شهر بیرجند، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (ترابیان, علی؛ رضا حیدرزاده و علی اصغر قدیم خانی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (ترابیان؛ حیدرزاده و قدیم خانی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    15% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,732 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 796

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما