مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 449
  • بازدید دیروز : 644
  • بازدید کل : 3270791

پیوند ها

109-بررسی عوامل آلاینده آبهای سطحی و اثرات آن


109-بررسی عوامل آلاینده آبهای سطحی و اثرات آن

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی منابع آلودگی آبهای سطحی وزیر زمینی ایران وتاثیر آن بر محیط زیست انسان و گیاه وراهکار های مقابله با آن

فاطمه سادات مرتضوی زاده - کارشناس مهندسی آب وخاک
محمدحسین ملانیان - کارشناس گیاهپزشکی
محمدهاشم عزیزی - کارشناس ارشد

چکیده مقاله:

آلودگی محیط زیست یک مسئله مهم جهانی است. زمانیکه عوامل آلاینده آب ذکر می شوند،عامل کشاورزی در صدر قرار دارد که مرتبا در حال شدت گرفتن است . همگام با تلاش در جهت استفاده بهینه از منابع آب ، نیاز به جستجو درباره عوامل تقلیل دهنده کیفیت آب نیز حس می شود . تا زمانیکه عوامل و دلایل کافی از طریق تحقیق و بررسی به دست آید ،نظرات متضاد و متفاوتی توصیه می گردد و برنامه های کنترل آلایندگی در استفاده از منابع محدود ناکار آمد می شوند. با توجه به این مهم که کشورمان دراقلیم خشک و نیمه خشک مدیترانه ای قرار دارد ودر آن میانگین تبخیر دو برابر بیشتر از میانگین بارندگی سالانه است و باتوجه به افزایش جمعیت و کمبود منابع آب قابل استفاده کشورمان واز آن جا که بخش آلوده ی آب بعضا غیر قابل استفاده ویا شدیدامضر است و عملا بخش عمده ای از این آب های آلوده موجب اخلال در میزان آب موجود در چرخه ی آب می شود لذابرای جلو گیری از آلودگی آب به ویژه در بخش کشاورزی دارد. ونیز با در نظر گرفتن خشکسالی های اخیر و کاهش میزان بارش در کشورمان ، کاهش آلودگی آب یکی ازمهمترین راهکار های عملی برای مقابله و گذر از این بحران جدی میباشد. هر ماده و جسمی که مانع استفاده طبیعی از آب شود آلوده کننده آب تلقی می شود . لذا در این مقاله به بررسی عوامل آلوده کننده ی آب های سطحی مانند : (زباله های متقاضی اکسیژن،عوامل بیماری زا ،مواد غذائی گیاهی،ترکیبات آلی سنتز شده ( مصنوعی)،نفت،مواد شیمیائی معدنی و کانی ها،رسوبات،مواد رادیو اکتیویته،گرما،آلوده کننده‌های صنعتی فاضلاب خانگی ، حشره کشها.بدی روش فاضلاب ها ، تاسیس کارخانه ها و شهر های صنعتی در محل های نا مناسب و روش های غلط آبیاری و فاضلاب خانگی،فاضلاب شهری،کود شیمیایی،منابع آبهای زیرزمینی،مواد آلی سمی،مواد آلوده کننده آب،)و ارایه راهکارهای مناسب جهت بمقابله با این مشکل پرداخته ایم .

کلیدواژه‌ها:

آلودگی آبها - محیط زیست - عوامل - تاثیرات و راهکار ها

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مرتضوی زاده, فاطمه سادات؛ محمدحسین ملانیان و محمدهاشم عزیزی، ۱۳۸۹، بررسی منابع آلودگی آبهای سطحی وزیر زمینی ایران وتاثیر آن بر محیط زیست انسان و گیاه وراهکار های مقابله با آن، چهارمین همایش تخصصی مهندسی محیط زیست، تهران، دانشگاه تهران، دانشکده محیط زیست

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مرتضوی زاده, فاطمه سادات؛ محمدحسین ملانیان و محمدهاشم عزیزی، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (مرتضوی زاده؛ ملانیان و عزیزی، ۱۳۸۹)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 858

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما