مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 449
  • بازدید دیروز : 865
  • بازدید کل : 3224397

پیوند ها

12-بررسی عملكرد هیدرولیكی و قابلیت اطمینان در شبكه های جمع آوری فاضلاب شهری


12-بررسی عملكرد هیدرولیكی و قابلیت اطمینان در شبكه های جمع آوری فاضلاب شهری

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی عملکرد هیدرولیکی و قابلیت اطمینان در شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری

سپیده مدنی تنکابنی - کارشناس ارشد عمران - آب، دانشگاه فنی، دانشگاه تهران
مسعود تابش (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۳۳۲)
استادیار گروه مهندسی عمران، دانشکده فنی، دانشگاه تهران

چکیده مقاله:

چگونگی عملکرد یامیزان سرویس دهی شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری از جمله موضوعاتی مهمی است که امروزه صنعت آب و فاضلاب با آن روبرو است. بنابراین دسترسی به ابزاری که به کمک آن بتوان عملکرد این شبکهها را ارزیابی نمود، یا برای نسوازی شبکه های قدیمی تصمیم گرفت از نیامندیهای ضروری می باشد. اهمیت سنجش عملکرد هیدرولیکی وقابلیت اطمینان شبکه های فاضلاب شهری در شناخت رفتار واقعی و برنامه ریزی جهت بهره برداری و مدیریت صحیح و اصولی آنها و همچنین بررسی وضعیت شبکه های در حال کار برای بهینه سازی بهره برداری و یا بازسازی و نوسازی می باشد. درکشور ما با توجه به جدید بودن ایجاد شیکه های فاضلاب شهری مسئله بازسازی و نوسازی اهمیت خاصی ندارد، اما بهره برداری بهینه از شبکه های اجرا شده و یا در دست اجرا امری بسیار مهم و ضروری است. از آنجا که قابلیت اطمینان و عملکرد هیدرولیکی خاصیتی از شبکه نیستند که بتوان به صورت مستفیم آنها راسنجیده و یا اندازه گرفت، لذا ارزیابی آنها می بایست با استفاده از سایز مشخصه های شبکه که به صورت مستقیم قابل سنجش و اندازه گیری و یا محاسبه هستند انجام شود. باید توجه داشت که این پارامترهای هیدرولیکی که بوسیله تحلیل هیدرولیکی شبکه ها و یا اندازه گیری بدست می آیند بدون وجود شاخصهایی مناسب نمی توانند تصویر روشنی از عملکرد شبکه ها ارائه نمنایند و این نتایج نیاز به پردازش مجدد دارد. در این مقاله سعی خواهد شد شاخصهایی برای سنجش عملکرد هیدرولیکی و قابلیت اطمینان شبکه های فاضلاب شهری از نقطه نظر هیدرولیکی ارائه شود، همچنین تعریف این شاخصهای هیدرولیکی می تواند نشانگر حالتهای مختلف آسیب پذیری و ظرفیت نگهداری در لوله های جمع آوری باشد. بنابراین اطلاع از رفتار واقعی شبکه ها در شرایط مختلف بهره برداری ابزار سودمندی است که با دستیابی به آن ضمن کنترل عملکرد شبکه های موجود یا در دست طراحی می توانیم برای مدیریت فنی شبکه ها نیز پس از طراحی به شیوه اصولی و عملی تصمیمات لازم را اتخاذ نماییم.

کلیدواژه‌ها:

شبکه فاضلاب شهری - عملکرد هیدرولیکی - قابلیت اطمینان

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مدنی تنکابنی, سپیده و مسعود تابش، ۱۳۸۵، بررسی عملکرد هیدرولیکی و قابلیت اطمینان در شبکه های جمع آوری فاضلاب شهری، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مدنی تنکابنی, سپیده و مسعود تابش، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (مدنی تنکابنی و تابش، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ فروردین ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1759

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما