مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 56
  • بازدید دیروز : 324
  • بازدید کل : 3444529

پیوند ها

20-قالبهای لغزنده( مزایا و معایب روشهای اجرایی و راهبردی سیستم)


20-قالبهای لغزنده( مزایا و معایب روشهای اجرایی و راهبردی سیستم)

مشخصات نویسندگان مقاله قالبهای لغزنده( مزایا و معایب روشهای اجرایی و راهبردی سیستم)

احمد زئیسی دهکردی - دانشجوی کارشناسی عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
علی ذبحی - دانشجوی کارشناسی معماری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد
رسول عامری - دانشجوی معماری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

چکیده مقاله:

در اجرای سازه های عظیم، علاو ه بر مسائل مختلفی که در محاسبات و طراحی آنها مطرح است، تکنولوژی ساخت نیز مسئله مهمی است که می تواند بر تمام طرح تأثیرات زیادی داشته باش د . سازه های بتن آرمه نیز از این مسئله مستثنی نیستند .در سالیان م ت مادی روشهای جدید و مؤثری برای تسهیل در قالب بندی بتن به وجود آمده است . یکی از این روشها استفاده از قالبهای لغزنده «S lip From» است که بیشتر برای اجرای سازه های مرتفع مورد استفاده قرار می گیر د . تجربه نشان داده است که استفاده از قالبهای لغزنده مؤثرترین روش ا جرائی سازه های بتنی مرتفع با مقطع و ضخامت دایره متغیر، همانند برجهای تلویزیونی، سیلوها، برجهای خنک کننده و ... میباشد. این قالبها در دو نوع افقی و قائم وجود دارن د . که نوع افقی، بیشتر در احداث ابنیه و تأسیسات راه که مقطع ثابتی دارند بکار می رو د . در این مقا له انواع قالب قائم لغزنده که کارآئی بیشتر و فن آوری پیچیده تری دارند،بررسی می شود.قالبهای لغزان با مزایای فراوان ، معایبی هم دارند.این روش اجرائی ابتدا در آمریکا ابداع شد و سپس به اروپا راه یاف ت . اساس کار آن به این صورت است که قالبی با ارتفاع حدودًا یک متر در فواصل زمانی متناوب بالا کشیده می شود و ضمن بالا کشیدن قالب عملیات بتن ریزی و آرماتوربندی نیز ادامه دارد و هیچگاه بدنه قالب از بتن جدا نمی شو د . قالب لغزنده از قطعاتی مانند میل جکها،جکها، پاگردها، سازه تلسکوپی، پمپ هیدرولیک، پشت بن د : افقی، یوک، داربست، آویز، وینچ و ... تشکیل شده است. راهبری قالب لغزان نیازمند بررسی های زیادی از جمله تعیین سرعت حرکت قالبها، اجرای بازشوها،جلوگیری از انبساط بیش از حد بتن و جلوگیری از یخ زدن بتن در زمستان می باشد که هر یک در کیفیت کار بتن ریزی تأثیری بسزا دارد.در این روش سرعت اجرای سازه ها بسیار بالا است و برای ساختمانهای بلندتر از ٢٠ متر کام ً لا اقتصادی اس ت .سازه اجرا شده کام ً لا یکپارچه و عاری از وجود درزهای افقی و عمودی است و در صورت دقت در اجرا نمای بتن کام ً لا خوب و قابل قبول خواهد بو د . در مقابل قیمت این نوع قالبها گرانتر است و اجرای بازشوها، برآمدگی ها و درزهای انبساطی مشکلتر از روش کلاسیک دارد و به طور کلی نیاز به نیروی متخصص بیشتری داشته و باید درجمیع جهات آن دقتهای لازم بعمل آید.

کلیدواژه‌ها:

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

زئیسی دهکردی, احمد؛ علی ذبحی و رسول عامری، ۱۳۸۲، قالبهای لغزنده( مزایا و معایب روشهای اجرایی و راهبردی سیستم)، دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، عمران، l


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زئیسی دهکردی, احمد؛ علی ذبحی و رسول عامری، ۱۳۸۲)
برای بار دوم به بعد: (زئیسی دهکردی؛ ذبحی و عامری، ۱۳۸۲)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1449

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما