سال انتشار: ۱۳۸۸

محل انتشار: نخستین کنفرانس بین المللی تکنولوژی بتن

تعداد صفحات: ۷

نویسنده(ها):

محمدمهدی حیدری – دانشجوی دکترای سازه های آبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات ا

چکیده:

در این مقاله تئوری میدان فشاری اصلاح شده و مدل چسبندگی – لغزش پیشرفته توسط نرم افزار اجزاء محدود به کار گرفته شده تا رفتار برشی تیرهای بتن آرمه با ورقه FRP مورد بررسی قرار گیرد. زاویه ترک برشی بحرانی تخمین زده و تعیین شده است و پدیده عدم چسبندگی شبیه سازی شده است. یک توافق مناسبی بین مقادیر کرنشهای متوسط FRP پیش بینی شده و درآزمایش روی تیر گزارش شده است. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که شبیه سازی رفتار FRP برشی تعامل بین FRP خارجی تقویت برشی و بتن ایجاد می کند.