پیوند ها
شهریار افندیزاده - دانشیار، مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه علم و صنعت ایران، مدی
الیاس فرخ زاد - کارشناس ارشد، مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه علم و صنعت ایران
با توجه به مشکلات ترافیکی موجود که یکی ازاصلیترین معضلات شهرهای بزرگ سطح دنیا است، پرداختن به سیستمهای حمل و نقل همگانی از اهمیت ویژهای برخوردار است. برای استفاده از حداکثر ظرفیت جابجاییسیستمهای با ظرفیت بالا مانند مترو میتوان با ایجاد سیستم تغذیه کننده ناحیه تحت پوششو تقاضای استفاده از آن را بالا برد. در اکثر مطالعات گذشته شبکه تغذیه کننده برای یکخط ریلی طراحی شدهاند که دراین مطالعه شبکه اتوبوسرانی به عنوان تغذیه کننده یکشبکه ریلی در نظر گرفته شده است. تابع هدف پیشنهادی برای این مدل یکتابع دو سطحی است که در سطح پایین به طراحی شبکه اتوبوسرانی تغذیهکننده میپردازد و در سطح بالا هزینه کل کمینه خواهد شد، در مدل ارائه شده تاثیر نقاط انتقال شبکه ریلی و میزان جابجایی در هر کمان برای نقاط مختلف شهر نیز در تابع هدف دیده شده است. در نهایت یافته های اینمطالعه بر روی یکشبکه آزمایشی اجرا و نتایج آن ارائه شده است.
طراحی شبکه - تغذیه کننده - الگوریتم مورچگان - اتوبوسرانی
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (افندیزاده, شهریار و الیاس فرخ زاد، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (افندیزاده و فرخ زاد، ۱۳۹۱)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان