مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 123
  • بازدید دیروز : 874
  • بازدید کل : 3224945

پیوند ها

مراحل ارسال گزارش های 9 گانه و دریافت حق الزحمه مهندسین ناظر


مراحل ارسال گزارش های 9 گانه و دریافت حق الزحمه مهندسین ناظر:

لازم بذکر است گزارش زیر بر اساس قوانین و سامانه نظام مهندسی مشهد ارائه شده ولی بدلیل عمومیت مطالب , مطالعه آن برای تمامی مهندسین توصیه میشود.

جهت ارسال گزارش های نه گانه ناظرین هماهنگ کننده می بایست ابتدا از طریق سایت سازمان قسمت خدمات الکترونیک وارد سامانه مهندس شوند.

1) طبق بند 13-7-1 و 13-7-2 از فصل چهارم مبحث دوم مقررات ملی قبل از اسکن و ارسال مدارک از طریق سامانه، ناظرین هماهنگ کننده موظف اند گزارش ها و فرم های مربوطه را در هر یک از مراحل اجرایی ساختمان تکمیل نموده و به مهر و امضای سایر ناظرین برسانند. (چنانچه پروژه دارای مجری ذیصلاح و نقشه بردار باشد، می بایست مهر و امضای آنها در گزارش های مربوطه ثبت گردد.)

* نکته: گزارش شماره 2 ابتدا پس از امضای تمامی مهندسین ناظر و مجری پروژه می بایست به تأیید شهرداری منطقه رسیده سپس به سازمان تحویل شود و پس از ثبت آن در سازمان گزارش توسط ناظر همانگ کننده به مالک تحویل داده می شود. (دقت شود در نسخه جدید گزارش شماره 2 تأیید ناظرین تاسیسات هم الزامی است).

لازم به ذکر است گزارش شماره 2 به منزله اعلام شروع کار بوده و می بایست تا اتمام پروژه در کارگاه ساختمانی به همراه سایر مدارک لازم قرارداشته باشد.

2) پس از ورود به سامانه مهندس با کلیک کردن بر روی گزینه ثبت اسناد گزینه های 1- ارسال گزارش های نه گانه 2- ارسال فرم حق الزحمه 3- ارسال فرم عدم شروع عملیات اجرایی، رویت خواهد شد.

* جهت جداسازي كد نوسازي و شماره كلاسه از اسلش استفاده نماييد.
بطور مثال كد نوسازي: .../.../.../.../... و شماره كلاسه …/…/…. مي باشد
در ورود اطلاعات به خصوص كد نوسازي و شماره كلاسه بسيار دقت گردد؛ عواقب اشتباه در ورود اطلاعات بر عهده درخواست كننده مي باشد و سازمان هيچ گونه تعهدي درقبال ورود اطلاعات ثبت شده ندارد.
در ارسال گزارشات نه گانه و درخواست حق الزحمه مهندسين از فرمهاي مجزاي مربوط به همان نام استفاده نماييد.

* سامانه مهندس فقط برای ارسال گزارش های نه گانه و فرم حق الزحمه جهت ناظرین هماهنگ کننده می باشد.

* ارسال نامه و یا تصاویر مربوط به پروژه غیر قابل پیگیری می باشد لطفا از ارسال ان خودداری نمائید.

3) جهت آزاد سازی حق الزحمه سفت کاری گزارش های 1 تا 6 و جهت دریافت حق الزحمه بهره برداری گزارش های 7 تا 9 می بایست به سازمان ارسال شود.

* حق الزحمه مهندسین ناظر طی 3 مرحله آزاد سازی می شود.

70% مبلغ حق الزحمه پس از انجام مهر سبز (اخذ پروانه ساختمانی) و ارسال فرم های تعهدات ناظرین پروژه و صورت جلسه بازدید از زمین به مدیریت ارجاع کار (واقع در پیام 12 پلاک 20)، طی فرایند حدودا" 20 روزه واریز خواهد شد.

درصورتی که پس از گذشت یک ماه مالک موفق به دریافت پروانه ساختمانی نشود ناظر هماهنگ کننده می بایست با اعلام کتبی این مورد به مدیریت ارجاع کار واقع در خیابان پیام 12 پلاک 20، درخواست آزاد سازی 70% حق الزحمه را ارائه کند.

15% مبلغ حق الزحمه پس از نظارت بر اجرای سفت کاری و تکمیل و ارسال گزارش های 1 تا 6 به انضمام فرم آزاد سازی حق الزحمه سفت کاری از طریق سامانه مهندس آزاد خواهد شد. (تأیید گزارش شماره 6 حتی در صورت عدم شروع عملیات تأسیساتی الزامی می باشد).

15% مبلغ حق الزحمه پس از نظارت بر اجرای نازک کاری و ارسال گزارش های 7 تا 9 و فرم حق الزحمه بهره برداری از طریق سامانه مهندس آزاد خواهد شد.

* درصورتی که پروژه افزایش بنا نسبت به پروانه داشته باشد و مالک حق الزحمه مهندسین را به حساب سازمان واریز نموده باشد، این مبلغ با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه در مرحله سفت کاری یا بهره برداری پرداخت می گردد.

4) چنانچه عملیات ساختمانی در پروژه ای شروع نشده باشد (پس از گذشت 1 سال از تاریخ خروج ظرفیت ناظر برای ساختمان های گروه الف و ب، 5/1 سال برای گروه ج و 2 سال برای گروه د) ناظر هماهنگ کننده می تواند فرم حق الزحمه سفت کاری را از طریق سامانه جهت آزاد سازی آن ارسال نماید. این بازه های زمانی برای آزاد سازی حق الزحمه در مرحله بهره برداری دو برابر خواهد شد.

5) چنانچه پروژه در مرحله ای از کار متوقف شده باشد ناظر هماهنگ کننده می بایست با توجه به بند 4 گزارش های 9 گانه را تا مرحله ای که عملیات ساختمانی انجام شده ارسال نموده و در پایان فرم آزاد سازی حق الزحمه را جهت اقدام ارسال نمایند.

6) در پروژه های دارای تخلفات شهرسازی از قبیل پیشروی غیر مجاز یا افزایش طبقه و... ، ناظر معماری می بایست گزارش تخلفات را به شهرداری منطقه و سازمان نظام مهندسی ساختمان ارسال نماید و شماره نامه ثبت شهرداری را به اطلاع ناظر هماهنگ کننده جهت ثبت در فرم حق الزحمه برساند.

* جهت اطمینان از ارسال گزارش های نه گانه و فرم حق الزحمه از طریق سامانه مهندس به قسمت کارتابل گزینه نامه های ارسالی مراجعه نمایید.

* تأکید می شود ناظرین هماهنگ کننده پس از ارسال گزارش ها از طریق اتوماسیون جهت بررسی اقدامات انجام شده روی نامه، از گزینه سابقه جهت رؤیت وضعیت نهایی درخواست خود استفاده نمائید.

* ناظرین محترم پروژه جهت اطلاع از وضعیت پرداخت حق الزحمه خود فقط می توانند از طریق ناظر هماهنگ کننده پیگیری کنند. با دریافت شماره نامه حق الزحمه ( سفت کاری، بهره برداری) از ناظر هماهنگ کننده و اعلام آن به سازمان می توانید از زمان آزاد سازی حق الزحمه خود مطلع شوید. این مورد با کد نوسازی قابل پیگیری نمی باشد.

* نکته مهم: تایید گزارشهای نه گانه صرفا جهت اعلام مرحله كاري پروژه به سازمان مي باشد لذا وجود نواقص فني واجرايي مانع از امضا وتاييد گزارش هاي نه گانه نمي شود نواقص اجرايي مي بايست طي نامه اي جداگانه به مراجع ذيصلاح اعلام گردد

 

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 369

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما