مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 757
  • بازدید دیروز : 874
  • بازدید کل : 3225579

پیوند ها

راهنمای قبولی در آزمونهای نظارت و اجرا سازمان نظام مهندسی


قبولی در آزمون نظام مهندسی با توجه به حجم بسیار بالای منابع ، مشکل و از طرفی بدلیل Open Book بودن آن، آسان بنظر می رسد! به همین دلیل معمولا داوطلبان آزمون نظارت و اجرا به دو صورت خود را برای آزمون نظام مهندسی آماده می کنند:
۱- تعدادی از داوطلبان با این تصور که آزمون Open Book است و می توانند کتابها را با خود سرجلسه آزمون ببرند، عملا برای آن برنامه ریزی نمی کنند و تلاش خود را تنها معطوف به روز آزمون می کنند، نتیجه این روش کاملا قابل پیش بینی است! با توجه به حجم بالای منابع و زمان محدود آزمون، داوطلب بسختی می تواند جواب سوالات را بیابد و خود را به حدنصاب قبولی برساند!
۲- تعداد دیگری از داوطلبان هم بدون توجه به اینکه قبولی در آزمون بصورت حدنصابی است، برنامه ریزی بسیار مفصلی برای آزمون می کنند و هفته ها برای مطالعه منابع حجیم آزمون وقت می گذارند. اگرچه اکثر این داوطلبان موفق به قبولی در آزمون می شوند.

ما می خواهیم در اینجا روشی را به شما معرفی کنیم که با در نظر گرفتن هر دو فاکتور (Open Book بودن آزمون و حد نصابی بودن قبولی در آن) بسیار بهینه عمل کنند و تنها با حدود ۲۰ ساعت مطالعه موفق به قبولی در آزمون نظارت و اجرا نظام مهندسی شوید!

مواد لازم
تهیه منابع آزمون + کتاب حل تشریحی آزمونهای اخیر + پرینت دفترچه سوالات ۲ آزمون آخر

روش کار
با توجه به اینکه سوالات آزمونهای اخیر نظام مهندسی بهترین منبع برای آموزش و یادگیری و در نهایت موفقیت در این آزمون است. ما کار خود را با مطالعه، بررسی و تجزیه و تحلیل سوالات آزمونهای اخیر شروع می کنیم.

پس به عنوان مثال از آزمون خرداد ۹۳ شروع کنید. توصیه می شود دو آزمون آخر را به عنوان آزمون آزمایشی کنار بگذارید. خب سوال اول آزمون اجرا خرداد ۹۳ را ببینید.

۱- استفاده از آجرهای ماسه آهکی در جاهایی که خطر یخ زدگی وجود دارد، به شرطی مجاز است که پس از آزمایش یخبندان کاهش مقاومت فشاری آنها حداکثر به میزان ……. باشد.
۱) ۳۵ درصد
۲) ۳۰ درصد
۳) ۲۵ درصد
۴) ۲۰ درصد

۱- صورت سوال را با دقت بخوانید و نگاهی هم به گزینه ها بندازید. همانطور که مشاهده می شود در صورت این سوال کلمات کلیدی (Keywords) مانند آجر ماسه آهکی، آزمایش یخبندان دیده می شود.

۲- سپس باید جواب این سوال را در کتاب حل تشریحی آزمونها ببینید:
پاسخ سوال ۱) گزینه ۴ صحیح است.
با توجه به بند ۵-۲-۳-۱-۶ از مبحث ۵ (مصالح و فراورده های ساختمانی)، گزینه ۴ صحیح است.

۳- حالا باید این بند را در مبحث ۵ پیدا کنید.
توجه: عدد اول (۵) در آدرس این بند ، شماره مبحث (مبحث ۵)، عدد دوم (۲) بیانگر فصل دوم مبحث و عدد سوم (۳) نیز نشانگر بخش مربوطه می باشد.
پس بسادگی با مراجعه به فهرست مبحث ۵ و کمی جستجو می توانید بند مربوطه و جواب سوال را پیدا کنید:

پیشنهاد: توصیه می شود نگاهی گذرا هم به تیترهای صفحه مربوطه بیندازید تا متوجه شوید این بخش در مورد چه موضوعاتی است.

به همین ترتیب باید این کار را برای بقیه سوالات آزمون هم انجام دهید. انجام این کار برای یک آزمون (۶۰ سوال) حدودا نیاز به ۳ ساعت وقت دارد.

این کار را باید عینا برای آزمون های دیگر هم انجام دهید. پس از انجام این روش برای چند آزمون، متوجه می شوید دیگر نیازی نیست پس از خواندن صورت سوال به سراغ حل تشریحی آن بروید، بلکه خودتان می توانید مستقیما با توجه به کلمات کلیدی بکار رفته در سوال، مبحث مربوطه را تشخیص داده و با مراجعه به فهرست کتاب و پیدا کردن بخش مربوطه، پاسخ سوال را بیابید. بدین ترتیب علاوه بر آشنایی با سوالات آزمون نظام مهندسی، در زمانی کوتاه با منابع مختلف، سرفصل ها، مطالب، بخش های مربوطه و نیز Keywords ها آشنا می شوید.

توصیه می شود برای تسلط بیشتر بر منابع و مباحث، این روش را حداقل برای ۶ آزمون انجام دهید.

از کجا بدانم آمادگی شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارم؟
حال باید برای اطمینان از میزان یادگیری و آمادگی خود در آزمون آزمایشی شرکت کنید!
بدین منظور سوالات آزمون نظام مهندسی دو سال اخیر را از اینجا دانلود کرده و آن را پرینت بگیرید. برای درج پاسخ های خود هم نمونه پاسخنامه را دانلود کنید.
حالا باید در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید. پس یک محیط آرام را انتخاب کنید. کلیه منابع آزمون، مداد، پاک کن، ماشین حساب و … را در کنار خود قرار دهید.
راس ساعت مشخصی آزمون را شروع کنید. باید در مدت زمان ۲٫۵ ساعت به سوالات آزمون پاسخ دهید. شما باید دقیقا مشابه همان روشی که برای آزمونهای دیگر انجام دادید (البته دیگر نباید از کتاب حل تشریحی آزمونها کمک بگیرید

منبع : سایت عمران ارشد

جهت دریافت کامل متن مقاله رایگان لطفا در قسمت زیر کلیک کنید ...

  انتشار : ۱۲ فروردین ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 363

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما