مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 649
  • بازدید دیروز : 4730
  • بازدید کل : 3245901

پیوند ها

108- كنترل و ترمیم آبشستگی پایین دست سدهای انحرافی در شرایط جریان


108- كنترل و ترمیم آبشستگی پایین دست سدهای انحرافی در شرایط جریان

مشخصات نویسندگان مقاله کنترل و ترمیم آبشستگی پایین دست سدهای انحرافی در شرایط جریان

محمود شفاعی بجستان - کارشناس شرکت مهندسی مشاور طرح نواندیشان
جواد مرادلو - کارشناس شرکت مهندسی مشاور طرح نواندیشان
علی تفرج نوروز - کارشناس شرکت مهندسی مشاور طرح نواندیشان
علیرضا اتحاد - کارشناس ارشد سازه های هیدرولیکی، شرکت سهامی آب منطقه ای آذربایجان شر

چکیده مقاله:

در این تحقیق آبشستگی پایین دست سدهای انحرافی و روشهای ترمیمی آنها در شرایط عدم امکان انحراف جریان آب بررسی شده است. به عنوان یک مطالعه موردی سد انحرافی میل و مغان واقع بر روی مرزی ارس مورد بررسی قرار گرفته است. مطالعات دلائل تخریب پایین دست حوضچه آرامش سد و ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از گسترش و کنترل درآن در این مطالعه انجام شده است. در بخش نخست این مطالعه به بررسی دلائل تخریب پرداخته شده است. برای این منظور با مدلسازی هیدرولیک جریان در پایین دست با نرم افزار HEC-RAS ، طرح هیدرولیکی حوضچه آرامش و حفاظت پایین دست آن، اعماق پایاب و دیگر پارامترهای هیدرولیکی طرح کنترل گرید. در ادامه با استفاده از نرم افزار GSTARS 3.0 فرسایش عمومی پایین دست و با استفاده از روابط تجربی ارائه شده آبشستگی های موضعی حاصل شده مدل گردید.در نهایت باجمع بندی مطالعات صورت گرفته تاثیر پارامترهای دخیل درتخریب حاصله معین گردید.در بخش دوم این مطالعه به ارائه راهکارهای ترمیم و کنترل آب شستگی در پایین دست سد پرداخته شده و در نهایت روش مناسبی برای ترمیم ناحیه تخریب شده در شرایط حضور جریان ارائه شده است. در روش پیشنهادی نیاز به خشک کردن منطقه و اجرای فیلتر دانه ای نمی باشد.

کلیدواژه‌ها:

آب شستگی - فرسایش - سد انحرافی - حوضچه آرامش - ترمیم در شرایط جریان

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

شفاعی بجستان, محمود؛ جواد مرادلو؛ علی تفرج نوروز و علیرضا اتحاد، ۱۳۸۵، کنترل و ترمیم آبشستگی پایین دست سدهای انحرافی در شرایط جریان، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (شفاعی بجستان, محمود؛ جواد مرادلو؛ علی تفرج نوروز و علیرضا اتحاد، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (شفاعی بجستان؛ مرادلو؛ تفرج نوروز و اتحاد، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 457

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما