مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 282
  • بازدید دیروز : 923
  • بازدید کل : 3249521

پیوند ها

103- اعتبار بخشی مدلهای رفتاری ارتجاعی خمیری برای تحلیل دینامیكی سدهای خاكریز


103- اعتبار بخشی مدلهای رفتاری ارتجاعی خمیری برای تحلیل دینامیكی سدهای خاكریز

مشخصات نویسندگان مقاله اعتبار بخشی مدلهای رفتاری ارتجاعی خمیری برای تحلیل دینامیکی سدهای خاکریز

محمد ملکی - استادیار دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا همدان
احد احسانی - دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه بوعلی سینا همدان

چکیده مقاله:

بدنه سدهای خاکریز از نواحی مختلف بامصالح گوناگون تشکیل شده است. مصالح تشکیل دهنده این نواحی از نظر جنس، اندازه و توزیع دانه ها، نفوذپذیری و بطور کلی خصوصیات تنش- تغییر شکل با یکدیگر متفاوت بوده و هر یک از آنها زیر اثر بارگذاری های سیکلی، رفتار مختص خود را به نمایش میگذارند. در این زمینه تاثیر متقابل نواحی نسبت به یکدیگر از اهمیت زیادی برخوردار است. مصالح درشت دانه پوسته تحت اثر سیکلهای بارگذاری متحمل تغییر شکل های حجمی خمیری که باعث متراکم شدن (Densification) مصالح می گردد. (و انحرافی خواهد شد در حالیکه در ناحیه هسته علاوه بر تغییر شکل های خمیری، فشار آب حفره ای اضافی نیز تولید خواهدشد. سایر نواحی، بستگی به طبیعت مصالح و چگونگی حضور آب ممکن است به نحوی متحمل پدیده های فوق گردند. انجام تحلیل عددی جهت پیش بینی منطقی رفتار سدهای خاکریز تحت اثر بارگذاری زلزله منوط به استفاده از مدلهای رفتاری مناسب است. اصولا درکاربرد کدهای محاسباتی عددی، انتخاب مدل رفتاری اصلی ترین مساله و مهمترین مشکل پیش روی مهندسان طراح است. این مقاله با هدف بیان اهمیت انتخاب مدل رفتاری در تحلیل دینامیکی سدهای خاکریز تدوین یافته است. بدین منظور، نتایج عددی روی سد سنت فرناندوی سفلی، که در زلزله سال 1971 دچارخرابی شدی در بالادست خود گردید، با استفاده از مدلهای مختلف مورد ارزیابی قرار گرفته است. مدل های رفتاری به کار رفته در این تحقیق عبارتند از مدل های مور-کولمب، فین (Finn) و مدل پیشرفته سطح مرزی (Bounding Surface) لی (Li) و کد محاسباتی به کار رفته در تحقیق FLAC 4.0 می باشد. نتایج حاصله نشان می دهندکه مدل رفتاری نقش بسیار مهمی در نحوه پیش بینی درست رفتار دینامیکی سدهای خاکریز داردو مدل رفتاری به کار رفته در تحلیل دینامیکی سدها حداقل باید توانایی محاسبه تغییر شکل های حجمی خمیری و افزایش فشار آب حفره ای را داشته باشد.

کلیدواژه‌ها:

سدهای خاکریز - تحلیل دینامیکی - مدل رفتاری - رفتار سیکلی - پدیده اتساع مصالح

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

ملکی, محمد و احد احسانی، ۱۳۸۵، اعتبار بخشی مدلهای رفتاری ارتجاعی خمیری برای تحلیل دینامیکی سدهای خاکریز، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (ملکی, محمد و احد احسانی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (ملکی و احسانی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 654

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما