مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 561
  • بازدید دیروز : 865
  • بازدید کل : 3224509

پیوند ها

96-آنالیز عدم قطعیت برآورد حجم رسوب مخازن سدها


96-آنالیز عدم قطعیت برآورد حجم رسوب مخازن سدها

مشخصات نویسندگان مقاله آنالیز عدم قطعیت برآورد حجم رسوب مخازن سدها (مطالعه موردی رودخانه باراندوز)

مهسا واعظ تهرانی - دانشجوی کارشناسی ارشد سازه های آبی، دانشکده کشاورزی، دانشگاه ارومیه
مجید منتصری - استادیار گروه آب، دانشکده کشاورزی، دانشگاه ارومیه

چکیده مقاله:

پیش بینی مقدار رسوبات ورودی به مخازن سدها و نحوه توزیع و تجمع آن دارای اهمیت و پیچیدگی بالایی در طرح و بهره برداری مناسب چنین سازه های آبی است.روشهای ریاضی وتحلیلی متعدد وپیچیده ای برای شناخت فرآیند رسوب وبرآورد رسوبات ورودی و نحوه رسوبگذاری آن درمخازن سدها ارائه گردیده است. تحلیل رسوب در مخازن سدها بر اساس چنین روش هایی همواره توام با خطای نسبی بوده که این برآورد خطای نسبی به عنوان Uncertainty (عدم قطعیت) در علوم مهندسی شناخته می شود وجود عدم قطعیت در برآورد پارامترها یا معیارهای طراحی سازههای آبی، یکیاز دلایل اصلی عدم موفقیت موردانتظار چنین سیستم هایی بوده و به کمیت در آوردن منابع عدم قطعیت می تواند یک گام اولیه و اصلی در تجزیه و تحلیل قابلیت اطمینان در عملکرد یکسازه آبی باشد. در طرح سیستم مخازن ذخیره (سدها)، تحلیل رسوی ورودی به مخزن جهت برآورد حجم مرده سد ونحوه ته نشینی رسوبات در سد از معیارهای اساسی طراحی به شمار رفته و منابع خطا یا عدم قطعیت در چنین تحلیلی می تواند ناشی از عدم امکان پیش بینی قطعی جریان ورودی، میزان رسوب، نوع رسوب و … به مخزن باشد. در این تحقیق از روش شبیه سازی مونت کارلو (MCS) جهت تعیین میزان عدم قطعیت رسوبات سالیانه مخزن و رسوبات متراکم شده مخزن در طول زمان استفاده شده است، بعلاوه آنالیز حساسیت برای تعیین اهمیت فاکتورهای مختلف عدم قطعیت رسوبات مخزن انجام گرفته است. در این مطالعه سیستم مخزن ذخیره رودخانه بار اندوز در منطقه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفته و عدم قطعیت رسوبات سالیانه رسوبات مخزن ذخیره رودخانه بار اندوز در منطقه آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفته و عدم قطعیت رسوبات سالیانه رسوبات مخزن و تاثیر هر فاکتور عدم قطعیت به طور جداگانه و در مجموع روی رسوبات تجمعی مخزن به دستآمده است. نتایج نشان می دهد دبی سالیانه جریان و بار رسوب از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده عدم قطعیت حجم رسوبات سالانه مخزن می باشند. در مورد مخزن رودخانه باراندوز عدم قطعیت 26% برای حجم رسوبات متراکم شده مخزن بیان شده است.

کلیدواژه‌ها:

آنالیز عدم قطعیت - رسوب - مخازن سدها - روش مونت کارلو

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

واعظ تهرانی, مهسا و مجید منتصری، ۱۳۸۵، آنالیز عدم قطعیت برآورد حجم رسوب مخازن سدها (مطالعه موردی رودخانه باراندوز)، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (واعظ تهرانی, مهسا و مجید منتصری، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (واعظ تهرانی و منتصری، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 424

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما