مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1012
  • بازدید دیروز : 4730
  • بازدید کل : 3246264

پیوند ها

94- بررسی تاثیر رگه های ژیپس بر تراوش از پی سد گتوند علیا


94- بررسی تاثیر رگه های ژیپس بر تراوش از پی سد گتوند علیا

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی تاثیر رگه های ژیپس بر تراوش از پی سد گتوند علیا

جمشید صدر کریمی - دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبریز
مجید کیانی - کارشناس ارشد سازه های هیدرولیکی، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبری
بهنام فخری - کارشناس ارشد ژئوتکنیک، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه تبریز

چکیده مقاله:

سد گتوند علیا بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران واقع شده است. در این مقاله، مدل دو بعدی و سه بعدی این سد، پی و تکیه گاه ها ایجاد شده و تحلیل های تراوش متعددی بر روی آنها صورت گرفته است. سپس رگه های ژیپس موجود در پی آغاز جاری به مدل اضافه شده و رفتار هیدرولیکی این رگه ها در حاضر فشار هیدرولیکی مخزن سد مورد بررسی قرار گرفته است. هدف از این بررسی تعیین الگوی تراوش از پی سد و مقایسه آن با حالتی است که رگه های ژیپس ازمدل حذف شده باشد. نتیجه تحلیل ها حاکی از تفاوت فاحش دبی خروجی از سد در مدل دو بعدی و سع بعدی می باشد. بطور کلی دبی خروجی از سد درمدل سه بعدی 2تا4 برابر بیشتر از مدل می باشد. این مساله می تواند ناشی از حذف تصویربردار سرعت درراستاهای خارج از مقطع مدل بعدی باشد. موقعیت سطح آزاد جریان آب در مدلهای سه بعدی بالاتر از موقعیت خط آزاد جریان آب در مدل دو بعدی می باشد. به عبارتی فشارهای منفذی در مدل دو بعدی کمتر از فشارهای منفذی در مدل سه بعدی است. با افزایش عمق پی، نفوذپذیری معادل توده شامل رگه های ژیپس کاهش می یابد. ملاحظه شد که نرخ افزارش دبی خروجی از سد در اثر انحلال، رگه های ژیپس تابع توان سوم عرض درزه است. با وجود پرده اب بند به عمق 170 متر، پیش بینی می شود که انحلال کامل ژیپس باعث افزایش دبی خروجی از سد تا 18 متر مکعب بر ثانیه خواهد بود.

کلیدواژه‌ها:

ژیپس - سد خاکی - تحلیل تراوش سه بعدی - نفوذپذیری - سد گتوند علیا

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

صدر کریمی, جمشید؛ مجید کیانی و بهنام فخری، ۱۳۸۵، بررسی تاثیر رگه های ژیپس بر تراوش از پی سد گتوند علیا، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

ر داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (صدر کریمی, جمشید؛ مجید کیانی و بهنام فخری، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (صدر کریمی؛ کیانی و فخری، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 456

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما