مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 933
  • بازدید دیروز : 4730
  • بازدید کل : 3246185

پیوند ها

77- سدهای خاكی همگن كوتاه با عنصر آب بند كم عرض بتن بنتونیتی


77- سدهای خاكی همگن كوتاه با عنصر آب بند كم عرض بتن بنتونیتی

مشخصات نویسندگان مقاله سدهای خاکی همگن کوتاه با عنصر آب بند کم عرض بتن بنتونیتی

احمدرضا محبوبی اردکانی (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۱۵۵۰)
استادیار دانشکده مهندسی آب، دانشگاه صنعت آب و برق، تهران
ارسلان هاشمی - کارشناس ارشد، شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و اردبیل، تبریز

چکیده مقاله:

بمنظور بهره مندی از منابع آبی محدود در کشور، ضرورت استفاده از روش ها و مصالح جدید در سدسازی، از قبیل هسته ماسه اسفالتی و دیواره آب بند بتن-بنتونیتی (جهت تامین تغییر شکل پذیری زیاد و نفوذپذیری کم هسته سدهای خاکی) اجتناب ناپذیر است. این روش ها و مصالح جدید امکان اجرای سریعتر و اقتصادی تر سدهای خاکی کوتاه زودبازه برای تامین آب را فراهم می آورد. اجرای سدهای خاکی با هسته رسی در مناطقی که آب وهوای سردسیر ویا مرطوب دارند، همواره با مشکلات اجرایی همراه بوده و بارندگی منجر به تعطیلی عملیات اجرایی می گردد. در این مقاله به بررسی امکان استفاده از عنصر آب بند بتن بنتونیتی (دیوار بتن پلاستیک درجا) به جای هسته رسی برای سدهای کوتاه پرداخته شده است. با استفاده از نرم افزار plaxis رفتار یک سد خاکی در دو گزینه، با هسته رسی و بتن بنتونیتی، مورد تحلیل استاتیکی و سپس مقایسه قرار گرفته است. بمنظور بکارگیری پارامترهای ورودی مطابق نتایج آزمایشگاهی واقعی، خصوصیات هندسی و مکانیکی سد قیصرق، در حال مطالعه، در دو حالت هسته رسی و هسته بتن پلاستیک بامقاومتهای مختلف مدل سازی عددی شده است. هدف این تحقیق ها بررسی میزان نشست و تغییرات تنش برای مصالح بدنه و همچنین ضریب پایداری بدنه سد در انتهای ساخت و جابجایی در دو حالت ذکر شده و مقایسه آنها بوده است. همچنین ارزیابی اقتصادی نشان می دهد که در مناطق سردسیر زمان اجرای سدهای با هسته بتن پلاستیک کمتر بوده و با هزینه کمتری قابلیت اجرایی دارند.

کلیدواژه‌ها:

سدخاکی - بتن پلاستیک - عنصر آب بند - هسته کم عرض بتن بنتونیتی - پلاکسیس

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

محبوبی اردکانی, احمدرضا و ارسلان هاشمی، ۱۳۸۵، سدهای خاکی همگن کوتاه با عنصر آب بند کم عرض بتن بنتونیتی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (محبوبی اردکانی, احمدرضا و ارسلان هاشمی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (محبوبی اردکانی و هاشمی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 447

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما