مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 778
  • بازدید دیروز : 923
  • بازدید کل : 3250017

پیوند ها

69- ناحیه بندی و انتخاب مصالح برای پوسته سدهای خاكی و سنگریز


69- ناحیه بندی و انتخاب مصالح برای پوسته سدهای خاكی و سنگریز

مشخصات نویسندگان مقاله ناحیه بندی و انتخاب مصالح برای پوسته سدهای خاکی و سنگریز

علی قنبری (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۴۰۵)
استادیار دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت معلم (خوارزمی) تهران

چکیده مقاله:

بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت سدهای خاکی و سنگریز به تامین مصالح و خاکریزی پوسته سد اختصاص دارد. گرچه طرح بهینه و احتراز طراحیهای بیش از حد استاندارد محافظه کارانه در کاهش هزینه ها موثر است، استفاده از مصالح پیرامون ساختگاه و کاهش فاصله حمل نیز می تواند در بهبود شاخص های اقتصادی طرح نقش حائز اهمیتی ایفا نماید. به منظور ترویج استفاده از مصالح در دسترس و پیرامون ساختگاه، در این نوشتار ناحیه بندی و تقسیم پوسته سد به بخشهای مختلف به عنوان راهکار موثر معرفی شده است. به منظور مستند نمودن اصول ذکر شده در این نوشتار برای ناحیه بندی پوسته سد، ملزومات کلی مورد ارزیابی قرار گرفته و در مواردی که ضوابط محافظه کارانه و کلی مانع از گسترش محدوده مصالح مناسب برای پوسته سد می باشد این ضوابط مورد نقد و اصلاح قرار گرفته است. همچنین به عنوان نمونهای از ناحیه بندی موفق سدهای بزرگ، سد شهید مدنی تبریز به عنوان مطالعه موردی معرفی شده است. این سد به ارتفاع حدود 94 متر در شمال تبریز و بر روی رودخانه آجی چای (تلخه رود) در حال ساخت می باشد. در این نوشتار ضمن معرفی نواحی مختلف پوسته سد مذکور معیارهای انتخاب مصالح برای هر بخش بیان گردیده است. همچنین نتایج ازمایش های انجام شده بر روی مصالح مورد تحلیل واقع گردیده است. در میان ویژگیهای خاص طراحی انجام شده در این سد می توان به استفاه از مصالح مخلوط ریزدانه و درشت دانه برای پوسته، استفاده ازمصالح مانده روی الگوی تامین مصالح هسته و استفاده از سنگهای با تنوع مقاومت و خصوصیات فیزیکی مختلف اشاره نمود.

کلیدواژه‌ها:

سدهای سنگریز - ناحیه بندی - مصالح سنگی - سد شهید مدنی - پوسته

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

قنبری, علی، ۱۳۸۵، ناحیه بندی و انتخاب مصالح برای پوسته سدهای خاکی و سنگریز، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (قنبری, علی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (قنبری، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 628

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما