مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 422
  • بازدید دیروز : 685
  • بازدید کل : 3240316

پیوند ها

63- نشت متغیر از زیر سدها تحت آبگیری متناوب


63- نشت متغیر از زیر سدها تحت آبگیری متناوب

مشخصات نویسندگان مقاله نشت متغیر از زیر سدها تحت آبگیری متناوب، به روش اجزاء محدود

محمدمحسن توفیق - دانشیار بخش مهندسی عمران، دانشگاه شهید باهنر، کرمان
عباس احمدی - دانشجوی کارشناسی ارشد عمران، دانشگاه شهید باهنر، کرمان

چکیده مقاله:

برای سادگی در مسائل نشت، ضرایب نفوذپذیری در معادله حاکم بر نشت نسبت به زمان و مکان ثابت فرض می شود؛ اما این ضرایب متغیرند. بررسیها نشان می دهد، ضرایب نفوذپذیری با تنش موثر رابطه دارد، با در نظر گرفتن این موضوع و مساله تغییرات متناوب تراز آب در بالا دست سد، نتیجه می شود که ضرایب نفوذ پذیری خاک زیر سد در هر نقطه، جهت حل معادله نشت یک مقدار متغیر می باشد که باتغییرات تراز آب پشت سد تغییر می کند و معادله حاکم بر نشت را به یک معادله غیر خطی و غیر دائنی تبدیل می نماید. در این تحقیق سعی می شود با حل مرحله ای معادله لاپلاس و تئوری تحکیم در حالت دو بعدی و با در نظر گرفتن ضرایب تحکیم متغیر، به میزان تغییرات در پارامترهای اساسی نشت و تحکیم دست پیدا کنیم. با حل عددی، به روش گالرین (اجزاء محدود) در طول زمان بارگذاری و باربرداری، به تغییرات دبی عبوری و فشار آب حفره ای و اثرات تحکیم بر این پارامترها پرداخته خواهد شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که اثر گذاری حل مرحله ای معادلات نشت و تحکیم، تحت تغیرات متناوب تراز آب در بالادست بر روی پارامترهای ذکر شده به گونه ای خواهد بود که پس از چند مرحله افزایش و کاهش آب، در یک تراز مشخص، شدت تغییرات توابع تعریف شده به سمت صفر میل می کند.

کلیدواژه‌ها:

نشت - تحکیم - بارگذاری متناوب - ضرایب نفوذ پذیری متغیر - اجزاء محدود

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

توفیق, محمدمحسن و عباس احمدی، ۱۳۸۵، نشت متغیر از زیر سدها تحت آبگیری متناوب، به روش اجزاء محدود، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (توفیق, محمدمحسن و عباس احمدی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (توفیق و احمدی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 439

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما