مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 398
  • بازدید دیروز : 496
  • بازدید کل : 3239014

پیوند ها

46-دلتا پروژه سد متحرك


46-دلتا پروژه سد متحرك

مشخصات نویسندگان مقاله دلتا پروژه سد متحرک

مریم زواره - دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران آب دانشکده فنی دانشگاه تبریز
کاوه مدنی لاریجانی - دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران آب دانشکده فنی دانشگاه تبریز

چکیده مقاله:

توجه به وضعیت کم آبی، خشکسالی و نیاز مبرم به ذخیره آب، ساخت و ساز سدها از مسایلی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اما آن چه که کمتر به آن اهمیت داده می شود مشکلاتی است که با احداث این سدها و بندها برای حمل و نقل آبی پدید می آید .بزرگترین سیلی که در سال ١٩٥٣ میلادی در هلند پدید آمد، مهندسین و طراحان هلندی را بر آن داشت تا با استفاده از ابتکار و فن آوری نوین سدی متحرک در این کشور احداث نمایند تا از انرژی بسیار زیاد سیل ها در هنگام بروز، استفاده شود و همچنین متحرک بودن سد، امکان حمل و نقل دریایی را از بین نبرد. در نتیجه با استفاده از یک تکنولوژی برتر، بلایی طبیعی که همواره زیان های جبران ناپذیری به بشر وارد کرده را تحت کنترل در آورده و از آن به نحو مطلوبی در پیشبرد اهداف خود استفاده نموده اند. پروژه سد متحرک دلتا، از بسیاری جهات در دنیا بی نظیر می باشد. ساختمان سد در محل اتصال رودخانه به دریا احداث گردیده است. این سازه، متشکل از دو کمان مشابه می باشد که مرکز هرکمان در طرفین رودخانه قرار دارد. در حالت عادی مسیر برای عبور و مرور کشتی ها و وسایل نقلیه دریایی آزاد بوده و در هنگامی که سطح آب رودخانه بالا می آید سد بسته شده و مانع از عبور حجم زیاد آب و ایجاد سیل می شود. در این مقاله سعی بر آن است که سازه متحرک فوق تحلیل شده و منافع آن از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

کلیدواژه‌ها:

سد متحرک - آبراه - سیلاب

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

زواره, مریم و کاوه مدنی لاریجانی، ۱۳۸۲، دلتا پروژه سد متحرک، دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (زواره, مریم و کاوه مدنی لاریجانی، ۱۳۸۲)
برای بار دوم به بعد: (زواره و مدنی لاریجانی، ۱۳۸۲)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 563

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما