مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 727
  • بازدید دیروز : 4730
  • بازدید کل : 3245979

پیوند ها

45- آنالیز عددی مجموعه پی و دیوار آب بند سد كرخه تحت بار زلزله


45- آنالیز عددی مجموعه پی و دیوار آب بند سد كرخه تحت بار زلزله

مشخصات نویسندگان مقاله آنالیز عددی مجموعه پی و دیوار آب بند سد کرخه تحت بار زلزله

مهدی رعیتی - دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران
عباس سروش (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۴۳۶۷)
استادیار دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر

چکیده مقاله:

دیوار آببند به عنوان گزینه ای برای آببندی پی سدهای خاکی و سنگریزه ای بکار می رود . عملکرد این دیوار ها با توجه به نوع اجرا وضخامت محدود آنها، در مقابل بارگذاریهای مختلف استاتیکی و دینامیکی )مثل زلزله ( نیاز به مطالعه بیشتر دارد . سد کرخه با حداکثر ارتفاع ۱۲۷ متر و طول تاج ۳۰۳۰ متر در جنوب غربی ایران واقع شده است . در سد کرخه دیوار آببندی از جنس بتن پلاستیک به طول ۲۹۴۰ متر و عمق حداکثر ۷۸ متر و ضخامت ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر اجرا شده است که در نوع خود یکی از بزرگترین دیوار های آببند جهان محسوب می شود . پی سد متشکل از لایه های کنگلومر ا با میان لایه های گلسنگی بوده، که با توجه به نتایج تحقیقات صحرایی اولیه انتظار می رود لایه های گلسنگ بصورت پیوسته امتداد داشته باشند . در مقاطع میانی سد، دیوار آببند به یکی از لایه های گلسنگ اتصال داده شده و در مقاطع کناری قسمتهایی از دیوار بصورت معلق در لا یه کنگلومرا می باشد . این مقاله تحلیل دینامیکی مجموعه سد، پی و دیوار آببند سد کرخه را ارائه خواهد نمود . بدین منظور از نرم افزار اجزاء محدود PLAXISاستفاده گردیده است و بزرگترین مقطع عرضی سد بصورت کرنش مسطح مدلسازی شده و در آن فصل مشترک دیوار آببند و پی به وسیله المانهای درزه (Interface Element )شبیه سازی شده است. اولین آبگیری سد به عنوان بارگذاری بحرانی استاتیکی انتخاب شده، ابتدا آنالیز تنش- کرنش استاتیکی انجام گردیده است. سپس آنالیز دینامیکی با انتخاب شتاب نگاشت منجیل با حداکثر شتاب(PGA) برابر با۰,۴ g به عنوان رکورد محرک زلزله انجام شده است . تغییر شکلها، کرنشها و تنشهای ایجاد شده در دیوار آببند مورد مطالعه قرار گرفته است . بر اساس نتایج تحلیل مشاهده شد که حداکثر تغییر شکلهای ناشی از زلزله در ناحیه اتصال دیوار به هسته سد رخ می دهد.

کلیدواژه‌ها:

دیوار آببند - بتن پلاستیک - آنالیز دینامیکی - زلزله - سد کرخه

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

رعیتی, مهدی و عباس سروش، ۱۳۸۲، آنالیز عددی مجموعه پی و دیوار آب بند سد کرخه تحت بار زلزله، دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، عمران،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (رعیتی, مهدی و عباس سروش، ۱۳۸۲)
برای بار دوم به بعد: (رعیتی و سروش، ۱۳۸۲)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 441

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما