مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 806
  • بازدید دیروز : 923
  • بازدید کل : 3250045

پیوند ها

30- مطالعه آزمایشگاهی تاثیر دیوار ضد گرداب بر ناپایداری گرداب های شكل گرفته در آبگیرهای نیروگاه سد كارون 3


30- مطالعه آزمایشگاهی تاثیر دیوار ضد گرداب بر ناپایداری گرداب های شكل گرفته در آبگیرهای نیروگاه سد كارون 3

مشخصات نویسندگان مقاله مطالعه آزمایشگاهی تاثیر دیوار ضد گرداب بر ناپایداری گرداب های شکل گرفته در آبگیرهای نیروگاه سد کارون 3

حامد سرکرده - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
خداداد صفوی - کارشناس ارشد مهندسی عمران، موسسه تحقیقات آب
عبدالرضا کرمی نژاد - کارشناس مهندسی عمران، موسسه تحقیقات آب

چکیده مقاله:

امروزه استفاده از پتانسیل آب جهت تولید برق در بیشتر کشورها شناخته شده است. در این راستا نیروگا ههای برق آبی بسیاری در کنار سدها اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است. تشکیل گرداب بر روی دهانه آبگیر نیروگاه ها، پیامدهای مخربی را بدنبال دارد. دیوار قائم و صفحات ضد گرداب از جمله راهکارهای موجود برای مستهلک کردن گرداب ها به شمار می روند. سد و نیروگاه کارون 3 با ظرفیتی معادل 2000 مگاوات بر روی رودخانه کارون در استان خوزستان، واقع شده است. آب مورد نیاز این نیروگاه توسط 3 آبگیر امین می شود. این سد از نوع بتنی دو قوسی با ارتفاعی برابر با 205 متر از پی و 185 متر از کف رودخانه می باشد. در تحقیق حاضر با استفاده از یک مدل فیزیکی ناپایداری گرداب های مختلف شکل گرفته بر روی دهانه آبگیرهای افقی نیروگاه سد کارون 3 با حضور دیوار ضد گرداب، مورد مطالعه قرار گرفته است. عملکرد دیوار قائم شیاردار به عنوان گزینه ضد گرداب در میزان ناپایداری انواع گرداب های شکل گرفته مورد ارزیابی قرار گرفت. به منظور تحلیل نتایج و تشخیص عملکرد دیوار ضد گرداب، در هر آزمایش نوع گرداب، زمان پایداری و تکرار آنها ثبت و تاثیر دیواره ضد گرداب در کاهش قدرت گرداب و ناپایداری آن ها محاسبه گردید تا در نهایت بتوان محل نصب دیواره را تعیین نمود.
برای تعیین نوع گرداب شکل گرفته بر روی آبگیر از مواد رنگی استفاده شد. نتایج آزمایش ها نشان داد که گردا بهای تشکیل شده بر روی دهانه آبگیرها در حضور دیواره ناپایدار بوده و نوع گرداب مرتباً تغییر م یکند. دو تراز قرارگیری دیواره ضد گرداب در سه سطح آبگیری مختلف مخزن مورد آزمایش قرار گرفت تا عملکرد دو سطح قرار گیری مورد ارزیابی قرار گیرد. انتخاب تراز قرارگیری بهینه با توجه به میانگین فراوانی وقوع و همچنین میانگین مدت پایداری گرداب های مختلف تعیین شد.

کلیدواژه‌ها:

نیروگاه برق آبی - آبگیر نیروگاه - سد کارون 3 - گرداب - دیوار ضدگرداب - ناپایداری گرداب

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

سرکرده, حامد؛ خداداد صفوی و عبدالرضا کرمی نژاد، ۱۳۸۷، مطالعه آزمایشگاهی تاثیر دیوار ضد گرداب بر ناپایداری گرداب های شکل گرفته در آبگیرهای نیروگاه سد کارون 3، چهاردهمین کنفرانس دانشجویان مهندسی عمران سراسر کشور، سمنان، دانشگاه سمنان،

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (سرکرده, حامد؛ خداداد صفوی و عبدالرضا کرمی نژاد، ۱۳۸۷)
برای بار دوم به بعد: (سرکرده؛ صفوی و کرمی نژاد، ۱۳۸۷)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 534

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما