مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 577
  • بازدید دیروز : 685
  • بازدید کل : 3240471

پیوند ها

32-بررسی عملكرد دو جرم میراگر متوازن در كنترل رفتار لرزه ای مدل های ساختمانی سه بعدی


32-بررسی عملكرد دو جرم میراگر متوازن در كنترل رفتار لرزه ای مدل های ساختمانی سه بعدی

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی عملکرد دو جرم میراگر متوازن در کنترل رفتار لرزه ای مدل های ساختمانی سه بعدی

شراره جوادیان ارزاقی - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی زلزله، دانشگاه صنعتی شریف
فیاض رحیم زاده رفوئی - استاد دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی شریف

چکیده مقاله:

در چند دهه گذشته استفاده از جرم میراگر متوازن، بعنوان یک سیستم کنترل غیر فعال، در کنترل رفتار سازه های بلند تحت اثر بارگذاری باد و یا زلزله بنحو گسترده ای مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. همچنین، استفاده از اینگونه سیستم ها بعنوان روشی عملی برای مقابله برای بارهای جانبی وارد بر سازه ها نیز آغاز شده است. با این وصف، بخش اعظم تحقیقات انجام شده در این خصوص با استفاده از مدل های دو بعدی و با فرض عدم وجود پیچش در سازه صورت گرفته است. بدین لحاظ به علت وجود فقط یک ورودی زلزله به سازه، استفاده از یک جرم میراگر متوازن برای کنترل پاسخ آن تحت اثر بارهای جانبی کفایت می نمود. در این مقاله ضمن استفاده از یک مدل سازه ای سه بعدی فولادی 8 طبقه که بر روی خاکی از نوع تیپ دوم (طبق آیین نامه UBC) قرار گرفته، تاثیر حضور یک و دو جرم میراگر متوازن در کاهش پاسخ جانبی آن تحت اثر رکورد زلزله طبس برسی شده است. هچنین بهترین مکان استقرار جرم های میراگر در بارم و نیز ارزیابی عملکرد میراگرها در حالت رفتار غیر ارتجاعی سازه (مصالح) برای این مدل سازه ای مورد مطالعه قرار گرفت. برای انجام تحلیل های عددی از نرم افزار Opensees استفاده شده است.

کلیدواژه‌ها:

مدل های سه بعدی - جرم میراگر متوازن - خروج از مرکزیت - رفتار غیر ارتجاعی - کنترل غیر فعال

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

جوادیان ارزاقی, شراره و فیاض رحیم زاده رفوئی، ۱۳۸۵، بررسی عملکرد دو جرم میراگر متوازن در کنترل رفتار لرزه ای مدل های ساختمانی سه بعدی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران

در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (جوادیان ارزاقی, شراره و فیاض رحیم زاده رفوئی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (جوادیان ارزاقی و رحیم زاده رفوئی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 700

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما