مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 541
  • بازدید دیروز : 923
  • بازدید کل : 3249780

پیوند ها

12-بررسی آسیب پذیری لرزه ای قاب های خمشی فولادی به روش تحلیل دینامیكی غیر خطی


12-بررسی آسیب پذیری لرزه ای قاب های خمشی فولادی به روش تحلیل دینامیكی غیر خطی

نویسندگان مقاله بررسی آسیب پذیری لرزه ای قاب های خمشی فولادی به روش تحلیل دینامیکی غیر خطی

مجتبی فتحی - استادیار بخش عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه
عبدالرسول رنجبران - دانشیار بخش عمران، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه شیراز، شیراز
وحید شامبیاتی - کارشناس ارشد سازه، دانشگاه شیراز، شیراز

چکیده مقاله:

در این تحقیق، آسیب پذیری قابهای خمشی فولادی به کمک تحلیل دینامیکی غیر خطی تحت شتاب نگاشتهای طبس و ناغان و زنجیران و با استفاده از نرم افزار DRAIN-2DX انجام شده است. برای بررسی مقدار آسیب وارده به اعضای قابهای مورد مطالعه (قابهای دو، چهار، هشت و ده) از دو نوع شاخص آسیب در سطح خطر – 1 استفاده شده است (در این دو نوع شاخص اثر تغییر شکلهای تجمعی رفتار هیسترزیس، که وابستگی خسارت را به دامنه و تعداد نوسانهای بارگذاری منعکس می کند پارامتر تعیین کننده ای می باشد). نتایج نشان دهنده این است که اولا آسیب بوجود آمده در اثر تغییر شکلهای تجمعی در اعضای قابهای دو و چهار طبقه در طبقات پایین، و در قابهای هشت و ده طبقه در طبقات بالا بیشتر است، که این اثر در قابهای هشت و ده طبقه به علت مشارکت مدهای بالاتر در پاسخ غیر الاستیک سازه است. ثانیا با در نظر گرفتن شاخص آسیب Park-Ang که وابستگی خسارت را بصورت ترکیب خطی از اثر تغییر شکلهای خارج از حد تسلیم و انرژی هیسترزیس نشان میدهد قاب ده طبقه و با در نظر گرتن شاخص آسیب Krawinkler-Zohrei که اثر تغییر شکل های تجمعی رفتار هیسترزیس را مستقیما در شاخص آسیب در نظر می گیرد قاب های هشت وده طبقه معیار ایمنی جانی را برآورده نساخته و نیاز به بهسازی دارند.

کلیدواژه‌:

تغییر شکل های تجمعی - شاخص آسیب تجمعی - تحلیل دینامیکی غیر خطی - انرژی هیسترزیس

استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

فتحی, مجتبی؛ عبدالرسول رنجبران و وحید شامبیاتی، ۱۳۸۵، بررسی آسیب پذیری لرزه ای قاب های خمشی فولادی به روش تحلیل دینامیکی غیر خطی، هفتمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده عمران


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (فتحی, مجتبی؛ عبدالرسول رنجبران و وحید شامبیاتی، ۱۳۸۵)
برای بار دوم به بعد: (فتحی؛ رنجبران و شامبیاتی، ۱۳۸۵)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    20% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 6,336 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 795

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما