مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 911
  • بازدید دیروز : 874
  • بازدید کل : 3225733

پیوند ها

بررسی آزمایشگاهی اثر هندسه شكاف بر کاهش آبشستگی موضعی پایه پل ها


بررسی آزمایشگاهی اثر هندسه شكاف بر کاهش آبشستگی موضعی پایه پل ها

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی آزمایشگاهی اثر هندسه شکاف پایه و پایه های مجاور هم بر کاهش آبشستگی موضعی و ارائه روابط حاکم بر عمق نهایی و نیز گسترش زمانی حفره فرسایشی

امیرحسین آقاخانی افشار - کارشناس ارشد سازه های هیدرولیکی، دانشکده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشه
کاظم اسماعیلی - استادیار گروه مهندسی آب دانشکده کشاورزی، دانشگاه فردوسی مشهد

چکیده مقاله:

تعیین حجم و عمق حفره آبشستگی اطراف پایه یک پل که در بستر رودخانه احداث شده از نظر کنترل پایداری سازه حائز اهمیت است . از اینرو تحقیقات وسیعی برای دستیابی به روش هایی که بتوان آبشستگی موضعی را کنترل و مقدار آن را کاهش داد، انجام میپذیرد . این تحقیق با هدف کاهش اثرات آبشستگی موضعی ایجاد شکاف در پایه پل و نیز شبیه سازی آن با قرارگیری دو پایه در مجاورت یکدیگر مورد بررسی قرار گرفته است. در مقاله حاضر حالات مختلف ی از شکاف با عرض های مختلف در تک پایه استوانه ای و در ترازهای مختلف و نیز فواصل قرارگیری بین دو پایه استوانه ای معادل با مساحت تک پایههای شکاف دار که در جهت عمود بر جریان قرار گرفتهاند، در شرایط جریان آب زلال در حالات مختلف آزمایشگاهی مورد بررسی قرار گر فته و در ادامه عمق و حجم حفره آبشستگی در مدل ها مورد مقایسه و بررسی قرار گرفتند . نتایج حاصل از آزمایشات نشان داد که در تک پایه استوانه ای زمانیکه در پایه شکافی به عرض 0/3 قطر پایه که در داخل بستر فرسایش ناپذیر امتداد یافته است ایجاد گردد، عمق و حجم حفره آبشستگی بترتیب به میزان74/4 و 83/8 درصد کاهش مییابد.

کلیدواژه‌ها:

پایه پل - آبشستگی موضعی - شکاف پایه - دو پایه مجاور هم - حجم حفره فرسایشی

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

آقاخانی افشار, امیرحسین و کاظم اسماعیلی، ۱۳۹۰، بررسی آزمایشگاهی اثر هندسه شکاف پایه و پایه های مجاور هم بر کاهش آبشستگی موضعی و ارائه روابط حاکم بر عمق نهایی و نیز گسترش زمانی حفره فرسایشی، ششمین کنگره ملی مهندسی عمران، سمنان، دانشگاه سمنان


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (آقاخانی افشار, امیرحسین و کاظم اسماعیلی، ۱۳۹۰)
برای بار دوم به بعد: (آقاخانی افشار و اسماعیلی، ۱۳۹۰)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1180

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما