مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 383
  • بازدید دیروز : 865
  • بازدید کل : 3224331

پیوند ها

بهینه ­سازی شبکه­ های آبرسانی با استفاده از الگوریتم اجتماع مورچگان و در نظر گرفتن رابطه دبی فشار در گره­ها


بهینه ­سازی شبکه­ های آبرسانی با استفاده از الگوریتم اجتماع مورچگان و در نظر گرفتن رابطه دبی فشار در گره­ها

مشخصات نویسندگان مقاله بهینه­سازی شبکه­های آبرسانی با استفاده از الگوریتم اجتماع مورچگان و در نظر گرفتن رابطه دبی فشار در گره­ها

مسعود تابش (شناسه پژوهشگر - Researcher ID: ۳۳۲)
دانشیار و عضو قطب علمی مهندسی و مدیریت زیرساختها، دانشکده مهندسی عمر
بهزاد عطایی کیا - دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی آب

چکیده مقاله:

مسئله حداقل نمودن هزینه ساخت شبکه های آبرسانی در چند دهه اخیر مدنظر بسیاری از محققین قرار گرفته است این امر به دو طریق بهینهسازی شکل شبکه جهت دارا بودن حداقل لوله های مورد نیاز و یا بهینه ( کمینه ) سازی قطر لوله های موجود در شبکه به منظور کاهش هزینه های ساخت انجام می گیرد. مدل تحلیل هیدرولیکی اکثر مسائل بهینه سازی شبکه های آبرسانی، مصارف (نیازهای گرهی) را بدون توجه به فشار موجود در آن گره، تامین شده فرض کرده و با این فرض اقدام به تحلیل شبکه می نمایند. استفاده از روشهای رایج تحلیل هیدرولیکی شبکه ( مبتنی بر تقاضا) که دبی خروجی از گره ها را صرفنظر از مقدار فشار در آنها ثابت فرض می کنند به دلیل تولید جوابهای غیرواقعی برای پارامترهای هیدرولیکی در شرایط غیرنرمال قادر به نشان داده شرایط واقعی سیستم نمی باشد. اما در عمل میزان دبی قابل دسترس در هر گره متناسب با فشار موجود در آن گره تغییر می کند. با در نظر گرفتن اثر فشار گره بر میزان دبی قابل برداشت از گره در تحلیل هیدرولیکی شبکه های آب ( روش شبیه سازی مبتنی بر فشار) می توان رفتار واقعی شبکه را در هنگام کمبود فشار ( در شرایط غیرنرمال) شبیه سازی کرد. از طرف دیگر حل مسائل بهینه سازی با روشهای ریاضی معمول بسیار وقت گیر و هزینه بر و درمواردی غیر ممکن است درسالهای اخیر محقق توجه ویژه ای به الهام گیری از طبیعت داشته اند و سعی نموده اند تا بتوانند راه حل مسائل خویش را از رفتارهای موجود در طبیعت بیابند. یکی از این روشها الگوریتم جامعه مورچگان می باشد که کاربرد آن در بهینه سازی شبکه های آبرسانی هنوز عمومیت نیافته و نقاط ضعف و قوت آن بطور کامل اشکار نشده است دراین مقاله یک برنامه کامپیوتری تهیه شده است که در آن ضمن تعیین پارامترهای مناسب برای الگوریتم مورچگان در بهینه سازی شبکه های آبرسانی ، به منظور ارزیابی واقعی تر این الگوریتم از مدل تحلیل هیدرولیکی مبتنی بر فشار استفاده شده است. برای ارزیابی روش از یک شبکه نمونه ا ستفاده شده و نتایج بدست آمده با نتایج حاصل از دیگر روشهای بهینه سازی و همچنین مدل تحلیل هیدرولیکی مبتنی بر تقاضا مقایسه شده اند. همچنین نقاط ضعف و قوت الگوریتم بهینه سازی اجتماع مورچگان در استفاده از روش شبیه سازی مبتنی بر فشار مورد بررسی قرار می گیرد.

کلیدواژه‌ها:

بهینه سازی - الگوریتم اجتماع مورچگان - شبکه های آبرسانی - تحلیل مبتنی بر فشار

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

تابش, مسعود و بهزاد عطایی کیا، ۱۳۸۹، بهینه­سازی شبکه­های آبرسانی با استفاده از الگوریتم اجتماع مورچگان و در نظر گرفتن رابطه دبی فشار در گره­ها، پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (تابش, مسعود و بهزاد عطایی کیا، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (تابش و عطایی کیا، ۱۳۸۹)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1202

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما