مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 409
  • بازدید دیروز : 865
  • بازدید کل : 3224357

پیوند ها

بررسی اثرات زیست محیطی توسعه شهر مشهد بر آبخوان و منابع آب


بررسی اثرات زیست محیطی توسعه شهر مشهد بر آبخوان و منابع آب

مشخصات نویسندگان مقاله بررسی اثرات زیست محیطی توسعه شهر مشهد بر آبخوان و منابع آب

جواد دولتی - کارشناس ارشد هیدروژئولوژی، مهندسین مشاور طوس آب مشهد

چکیده مقاله:

سفره آب زیرزمینی مشهد با مساحت بیش از 2200 کیلومتر مربع ،یکی از بزرگترین آبخوان های ایران بوده و با تخلیه سالانه بیش از 1 میلیارد مترمکعب نقش مهمی درتامین آب دشت مشهد دارد. بهره برداری شدید در 40 سال گذشته از این آبخوان باعث ایجاد کسری مخزن شدید (بیش از 120 میلیون مترمکعب در سال) و متوسط افت سالانه 0/8 متر در سال در آن وارد شده است قرار گرفتن شهر مشهد با جمعیت ثابت 2/45 میلیون نفر و جمعیت متغیر 20 میلیون نفر در سال از یک سو و وابستگی شدید تامین آب شهر مشهد به آب زیرزمینی این آبخوان از سوی دیگر باعث شده است که این آبخوان بیش از بیش مورد توجه قرار بگیرد .افزایش شدید جمعیت شهرمشهد و به طبع آن گسترش سریع وسعت شهر در طی 50 سال گذشته باعث ایجاد تغییرات هیدروژئولوژیکی(کمی و کیفی) متعددی در آبخوان در محدوده شهر شده است. اثرات زیست محیطی توسعه شهر مشهد بر روی آبخوان به صورت آلودگی آبخوان ، بالاآمادگی سطح آب و قرار گرفتن قنوات در داخل محدوده شهر قابل دسته بندی است. بررسی غلظت نیترات آب زیرزمینی مشهد در فاصله زمانی 50 ساله 1335 تا 1385 نشان می دهد که غلظت نیترات آب زیرزمینی در بیشتر مناطق شهر شدیدا افزایش یافته است. همچنین در این دوره زمانی علیرغم برداشت حجم بالای از آب زیرزمینی در داخل محدوده شهری برای تامین آب شرب ، بالاآمدگی سطح آب زیرزمینی دربرخی نقاط سطح شهررخ داده است. توسعه شهر مشهد باعث تخریب قنوات حاشیه شهر و قرار گرفتن آنها در داخل محدوده شهری شده که این امر باعث بروز مشکلات متعدد سازه ای(تخریب ساختمانها و ریزش خیابانها) در سطح شهر شده است.

کلیدواژه‌ها:

زیست محیطی - آبخوان - منابع آب - شهر مشهد

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

دولتی, جواد، ۱۳۸۹، بررسی اثرات زیست محیطی توسعه شهر مشهد بر آبخوان و منابع آب، پنجمین کنگره ملی مهندسی عمران، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد،


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (دولتی, جواد، ۱۳۸۹)
برای بار دوم به بعد: (دولتی، ۱۳۸۹)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1282

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما