مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 404
  • بازدید دیروز : 865
  • بازدید کل : 3224352

پیوند ها

بهینه سازیحجم آبتخصیصیاز مخازن سدها با استفاده از الگوهایخطیو غیرخطی


بهینه سازیحجم آبتخصیصیاز مخازن سدها با استفاده از الگوهایخطیو غیرخطی

مشخصات نویسندگان مقاله بهینهسازیحجم آبتخصیصیاز مخازن سدها با استفاده از الگوهایخطیو غیرخطی

محمدحسین کریمی پاشاکی - دانشجوی دکتری مهندسی منابع آب
علی صارمی - استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران

چکیده مقاله:

میزان حجم آب انتقالی از مخزن سد به پایاب، همواره از مسائل مهم مدیریتی سیستمهای انتقال آب بوده و راهکارهای متعددی نیز برای حل این موضوع وجود دارد. در این پژوهش، کاربرد روش بهینه سازی خطیLP) و نیز روشالگوریتم ژنتیکG.A که بترتیب در زمره روشهای بهینه سازی خطی وغیرخطی قرار دارند، در حل مسئله تخصیصبهینه منابع آب بررسی و مدل های بهینه سازی در مخازن سدها بیان گردیده وسپسبا ارائه یکمسئله کاربردی، مدلی جهت بهینهسازی بهرهبرداری و تخصیصآب از مخازن به شهرها تدوین شده است. تابع هدفدر اینمسئله عبارت است از تعیین حجم آب انتقالی از مخزن سدهای منطقه به شهرهای مجاور، به نحوی که ضمن تامین نیاز ها، هزینه کل طرح انتقال نیز حداقل گردد. مدل برنامه ریزی خطی با استفاده از برنامه نویسی در محیط نرمافزار 10Lingo و الگوی روشالگوریتم ژنتیکنیز به کمکبرنامه نویسی در محیط نرم افزار Matlab تدوین گردیدهاند. با حل مسئله مذکور و انجام تحلیل حساسیت، ضمن محاسبه حجم آب تخصیصیافته به پایاب، از هر یکاز این دو روشو مقایسه مقادیر آن ها با یکدیگر، و با بکارگیری پارامترهای مدیریتیهزینه کاهیده قیمت دوگان حاصلاز اجرای مدل، و تحلیل نتایج حاصل از بهینه سازی، الگوهایی برای بهرهبرداری بهینه از مخزن سد ارائه گردیده است.

کلیدواژه‌ها:

مخزن سد - انتقال آب - بهینهسازی - برنامهریزی خطی - الگوریتم ژنتیک

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

کریمی پاشاکی, محمدحسین و علی صارمی، ۱۳۹۱، بهینهسازیحجم آبتخصیصیاز مخازن سدها با استفاده از الگوهایخطیو غیرخطی، نهمین کنگره بین المللی مهندسی عمران، اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (کریمی پاشاکی, محمدحسین و علی صارمی، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (کریمی پاشاکی و صارمی، ۱۳۹۱)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 794

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما