پیوند ها
حامد حسین پور - کارشناس ارشد مهندسی راه آهن، گرایش خط و سازه های ریلی، دانشگاه علم و صنعت ایران
یکی از روشهای پایدارسازی زمین به منظور حفر فضاهای زیرزمینی استفاده از تزریق برای به حداقل رساندن نفوذپذیری و افزایش مقاومت خاک در حین عملیات ساخت می باشد. با توجه به گسترش روزافزون ساخت و ساز مترو و فضاهای زیرزمینی در کشور و لزوم امکان عبور از سازندهای سست ، مطالعه عملکرد تزریق برخاکهای آبرفتی که تشکیل دهنده بخش عمده بستر مناطق شهری می باشد ، ضروری به نظر می رسد.در تحقیق حاضر یک مطالعه آزمایشگاهی روی چند خاک منطبق بر دانه بندی آبرفت C تهران که شامل ساخت نمونه های خاک استوانه ای با چند درصد تراکم و انجام عملیات تزریق با دوغاب های با نسبت آب به سیمان مختلف و تحت فشار های متفاوت می باشد ، انجام شده است و با عمل آوری 82 روزه و انجام آزمایش تک محوری روی نمونه ها، در نهایت معیاری عددی برای مقاومت تک محوری نمونه های ساخته شده از آبرفت C تهران ارائه گردیده است.
آبرفت C تهران - مقاومت تک محوری نمونه های استوانه ای - دوغاب خوری - فشار تزریق - نسبت آب به سیمان
در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:
در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (حسین پور, حامد، ۱۳۹۱)
برای بار دوم به بعد: (حسین پور، ۱۳۹۱)
مبلغ واقعی 7,920 تومان 10% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان