مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1098
  • بازدید دیروز : 874
  • بازدید کل : 3225920

پیوند ها

33-اثر مقاومت و شكل پذیری فولاد در مقاومت ضربه ای قابهای با بتن پرمقاومت


33-اثر مقاومت و شكل پذیری فولاد در مقاومت ضربه ای قابهای با بتن پرمقاومت

مقاله اثر مقاومت و شکل پذیری فولاد در مقاومت ضربه ای قابهای با بتن پرمقاومت

چکیده مقاله:

در طراحی اعضای بتن آرمه تحت اثر بارهای دینامیکی تکیه بسیاری از مراجع بر توجه خاص بر شکل پذیری سازه است . در سازه های مناطق زلزله خیز می بایستی حداقل ضوابط شکل پذیری را برای کاهش خسارات ناشی از زلزله رعایت شوند .تفاوت ماهیت بار های ضربه ای با بارگذاری رفت وبرگشتی زلزله که هر دوجزء بارگذاریهای دینامیکی هستند ، می تواند در مکانیزم استهلاک انرژی توسط سازه مؤثرباشد.هدف از ای ن مقاله بررسی اثر مقاومت وشکل پذیری فولادهای بکاررفته در مقاطع قابهای بتن آرمه با بتن پرمقاومت تحت اثر بارهای ضربه ای است .تعداد ۶۰ عدد قاب یک طبقه یک دهانه با تغییرات بسیار محدود در ابعاد – حدود ۵% - با سطح مقطع ثابتی از فولادهای طولی وعرضی در تمامی مقاطع وتمامی نمونه ها ساخته شد . قابها تحت اثر بار ضربه ای ثابت بصورت سقوط آزاد وزنه در وسط دهانه قرارگرفتند . با تغییر نسبت فولاد کششی به فولاد فشاری با شرط ثابت بودن مجموع آرماتور فشاری وکششی باربری کلی سازه ها بررسی شده است . جهت بررسی اثر شکل پذیری فولاد کشش ی در مقاومت قاب در یک نمونه با انجام عملیات متالورژی بر روی فولاد طولی با اندکی کاهش در مقاومت تسلیم منطقه خمیری آن افزایش داده شد . نتایج نشان داد که نمونه هایی که از نسبت فولاد کششی به فشاری بالاتری برخوردار بودند مقاومتهای بالاتری نشان دادند و بالاترین م قاومت قاب در حالت فاقد فولاد فشاری حاصل شد . انجام عملی ات متالورژی برای افزایش شکل پذیری فولاد هر چند ظرفیت جذب انرژی فولاد را بالا می برد ولی بدلیل کاهش مقاومت فولاد روش مؤ ثری در افزایش باربری ضربه ای ندارد . فلسفه کاهش خسارت بار با استفاده از افزایش شکل پذ یری و مکانیزم استهلاک انرژی هیسترسیس ،هر چند برای بارگذاریهای رفت وبرگشتی زلزله بسیار مؤثر می باشد ولی برای بارگذاریهای ضربه ای که به مقاومت سازه بیشتر حساس می باشند اثری ندارد.

کلیدواژه‌ها:

بار ضربه ای ، بتن پر مقاومت ، شکل پذیری

نحوه استناد به مقاله:

در صورتی که می خواهید در اثر پژوهشی خود به این مقاله ارجاع دهید، به سادگی می توانید از عبارت زیر در بخش منابع و مراجع استفاده نمایید:

مصباح نمینی, سیدمحمود؛ مجید قیومی و رضا علاقه بندیان، ۱۳۸۲، اثر مقاومت و شکل پذیری فولاد در مقاومت ضربه ای قابهای با بتن پرمقاومت، دهمین کنفرانس دانشجویی مهندسی عمران، تهران، دانشگاه امیرکبیر (پلی تکنیک تهران)، عمران،


در داخل متن نیز هر جا که به عبارت و یا دستاوردی از این مقاله اشاره شود پس از ذکر مطلب، در داخل پارانتز، مشخصات زیر نوشته می شود.
برای بار اول: (مصباح نمینی, سیدمحمود؛ مجید قیومی و رضا علاقه بندیان، ۱۳۸۲)
برای بار دوم به بعد: (مصباح نمینی؛ قیومی و علاقه بندیان، ۱۳۸۲)


مبلغ واقعی 7,920 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 7,128 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 694

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما