مرجع فروش بیش از 6000 مقاله معتبر رشته عمران با تخفیف فوق العاده . توصیه میکنیم از محبوب ترین و پر فروشترین فایلها در پایین صفحه اصلی حتما دیدن فرمایید.

نظرسنجی سایت

به نظر شما توجه به کدام دسته از موارد زیر بیشتر میتواند به پر بار تر شدن سایت ما کمک کند؟

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3888
  • بازدید دیروز : 628
  • بازدید کل : 3244410

پیوند ها

توسعه منحنی های شكنندگی برای پل واشنگتن قبل و بعد از مقاوم سازی با FRP


توسعه منحنی های شكنندگی برای پل واشنگتن قبل و بعد از مقاوم سازی با FRP

عنوان مقاله: توسعه منحنی های شکنندگی برای پل واشنگتن قبل و بعد از مقاوم سازی با FRP
شناسه (COI) مقاله: ICCT01_060
منتشر شده در نخستین کنفرانس بین المللی تکنولوژی بتن در سال ۱۳۸۸

مشخصات نویسندگان مقاله:


حسین لاهیجانیان - کارشناس ارشد مهندسی زلزله از دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد

خلاصه مقاله:

منحنی های شکنندگی یکی از ابزارهای قدرتمند قضاوت در مورد میزان تاثیر مقاوم سازی بر کاهش آسیب پذیری پل ها می باشد. در بررسی آسیب پذیری شبکه های حمل و نقل استفاده از این منحنی ها ضروری به نظر می رسد. شکنندگی را می توان به صورت احتمال رسیدن جزء یا اجزایی از سازه به سطح خاصی از خسارت در شدت زلزله معلوم بیان کرد و یا به فرم احتمال مشروط نمایش داد. در ارزیابی آسیب پذیری پل ها ممکن است به این نتیجه برسیم که در جزء یا اجزایی از سازه ضعف هایی وجود دارد که می تواند در زمان زلزله باعث رسیدن پل به سطوح بالای خسارت و خارج شدن پل از سرویس دهی و اختلال در شبکه حمل و نقل گردد. لذا روشهایی وجود دارد که به جای نوسازی کامل پل، قسمتهایی که دچار نقص هستند را مقاوم سازی کنیم. از آنجا که ستونهای پل ها در زلزله های گذشته یکی از اجزای با پتانسیل بالای خرابی بوده اند لذا روشهایی توسعه یافته اند تا بتوان مقاومت و یا شکل پذیری ستونها را افزایش دهیم. استفاده از پوشش توسط مواد کامپوزیت (FRP) متداولترین این روشها به شمار می رود که تاکنون تحقیقات زیادی برروی پاسخ ستونهای مقاوم سزای شده به این روش صورت گرفته است. در این تحقیق ابتدا منحنی های شکنندگی را برای یک تیپ خاص از پل بزرگراهی توسعه خواهیم داد و سپس از مقاوم سازی ستونها به روش ذکر شده مجددا این منحنی را رسم خواهیم نمود و از طریق مقایسه این دو نوع منحنی، قضاوتی در مورد میزان کاهش احتمال خرابی پل در زلزله های با شدتهای مختلف خواهیم نمود.

کلمات کلیدی:

مقاوم سازی پل ها - منحنی های شکنندگی - منحنی لنگر - انحنا - FRP

صفحه اختصاصی مقاله و دریافت فایل کامل: http://www.civilfile.4kia.ir


مبلغ واقعی 4,800 تومان    10% تخفیف    مبلغ قابل پرداخت 4,320 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 1165

دیدگاه های کاربران (0)

مشهد-خیابان شریعتی 66-پلاک24

لطفا درصورت بروز هر نوع مشکلی در خرید و یا دانلود از طریق فرم تماس با ما و یا با ایمیل civileng1366@yahoo.com و یا شماره تماس 09353753394 تماس حاصل فرمایید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما